Revisie peugeot Zenith 2 tact

Sjoerd's

New Member
Goedemorgen mannen!

Ik heb opa zijn oude snor-Zenith weer opgeknapt en rijdend gekregen :) Nu heb ik nog een aantal puntjes waar ik tegenaan loop waarvan ik de maatvoering niet goed kan vinden op webshops, graag jullie hulp hierbij!

Ik heb dus zelf het onderhoud gedaan van deze scooter die 20000 km heeft gelopen. Eerst altijd dealer onderhouden.
Schoonmaken van alles is door mij gedaan en ook vervangingsonderdelen als pakkingen en rollen/veertjes zijn vers.

- Ten eerste krijg ik de voorrem niet op druk. Ik heb alles geprobeerd en ik wil graag een revisie set voor AJP aanschaffen, maar een nieuwe remklauw en pomp vind ik ook goed. Weten jullie welke goedkopere remklauw op een Zenith past? Ik ben er achter dat een Buxy en Speedake zo goed als hetzelfde zijn, maar durf toch nog geen bestelling te plaatsen omdat ik niet zeker weet welke ik moet bestellen.

- Daarnaast zit er een heftige mechanische trilling ergens en die lijkt van de koelkant van het blok te komen, is er misschien een algemeen bekent probleem welke deze kan veroorzaken? Ik ga vanmorgen nog even verder opzoek dus ik houd jullie op de hoogte.

- Volgens mij is die een kort Peugeot blok maar ik vraag me af welke variateur en snaar vergelijkbaar zijn met origineel en niet te duur zijn?

Wat kleine dingetjes die ik toch even wilde delen,

Alvast bedankt voor jullie eventuele input!

Groetjes Sjoerd
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top