Reviseren

Voor sommige is dat net weer een onbekend gebied he melf ;)

Denk dat je al het advies hebt gehad. En er ver mee moet komen.

En vers spul kan nooit kwaad.
 
Voor sommige is dat net weer een onbekend gebied he melf ;)

Denk dat je al het advies hebt gehad. En er ver mee moet komen.

En vers spul kan nooit kwaad.

mja , de meesten DENKEN dat krukaslagers e.d. moelijk zijn ,terwijl dat gewoon monteren is , maar alles er omheen is juist ze belangrijk , en echt veel mensen doen daar wat verkeerd , en dus niet omdat ze lomp zijn oid maar gewoon niet weten hoe het hoort te zijn , en dit dus vaker problemen geeft.

ik heb ze hier regelmatig staan , zogenaamd gereviseerde blokken , maar eigenlijk zijn er alleen maar nieuwe lagers in gezet.

en ook met vrij simpel gereedschap is een krukas en lagers erg makkelijk te vervangen.

daarom snap ik niet dat dan het blok zo kaal mogelijk weg word gebracht , want dan ben je er eigenlijk al bijna..

en ik moet zeggen , ik zal zelf ook nooit zo een blok reviseren als monteur zijnde.
 
Misschien heb je ook wel gelijk. Maar ik heb simpelweg die sleutels niet en weet gewoon niet hoe het moet(wel veel over gelezen maargoed). En ik moet nu dagelijks 16 klm naar school fietsen en ik wil gewoon weer kunnen scooteren. Nogmaals hartelijk bedankt hoor voor alle adviezen! Ik laat wel even weten hoe het afgelopen is :)
 
Ik kan eigenlijk zgan via die forum een malossi membraan krijgen en een overrange. Is dat slim om te doen? Want na wat searchen kwam ik op het feit dat die stalen kleppen misschien wel een keer zullen afbreken en je blok inschieten en diepe krassen etc maken?
 
Overrange staat hier boven al uitgelegd. Voor je standaard membraan kun je ook carbon of carbonit kleppen kopen, dan ben je ook safe.
 
Ja sowieso altijd stalen kleppen vervangen. Zelfs bij standaard setups vervangen door carbonit of standaard kunststof klepjes.
 
Uiteindelijk het blok laten reviseren en een rito krukas erin laten zetten. Alles loopt weer redelijk(moet nog afgesteld worden).

Maar nu knapt steeds mijn zekering, hoe kan dit?

(heb een bougiehittegraad 9 dacht ik, hoger dan eerst in ieder geval)
 
Nieuwe zekering erin, nieuwe bougiedop+kabel, extra massa gelegd en alles is weer prima in orde! Gelukkig zijn we nog niet klaaar neeee het volgende probleem dient zich al aan:

hij stotterd ENORM de eerste 1-2 kilometer rij ik met horten en stoten 30 na een tijdje schiet die in de toeren en ben ik niet meer te stoppen! Enig idee iemand :(?
 
Back
Top