DooieSpeedometer
Member
Hi,
Helaas heb ik slechte ervaring met deze kit. Na weder testen en afstellen kreeg ik een koppakking lek NIET opgelost.
Wat blijkt nu, onze vrienden bij Top Performance hebben een net iets andere cilinderkop, dan "standaard", origineel. Net daar waar het verschil zit in de kop lekt de kop ook telkens KVS naar de compressiekamer, dit heeft voor zoveel gezeik gezorgd bij mij dat ik fouten ben gaan maken en uiteindelijk een warmloper heb gekregen door alleen al te testen (5 of 6 keer de kop eraf gehad, KVS eruit, ontluchten noem maar op... ). Voor mij geen TP meer, althans geen cilinder kit. Aangezien dat dus 140 euro weggegooid was en heel veel gezeik gekost heeft.
Water uit de uitlaat, ja maar.. C8H18 + O2 --> CO2 + H2O. Klopt, heb wat van dat water op mijn tong gedaan (wat trouwens echt goor was) maar goed.. Smaakte zuur, dus het was KVS, tuff en weg ermee)
Als ik de koppakking erin steek en dit ook die bij de oude cilinderkop het origineel dus dan zie je dat op deze twee plekken boven en onder inderdaad de koppakking ook dieper naar beneden zit en dus ervoor zorgt dat de rotzooi niet goed afdicht. Zelfs met vloeibare pakking was er nog een lek. Waardeloos dus.
Ter illustratie na al mijn gebabbel..
(Deze cilinderkop is niet hoe het origineel of die van TP eruit ziet, het gaat om de uitsparing en de contouren die ik aanduidt..)
En ja ik heb dus 3 hele complete cilinder sets dus cilinder met kop vergeleken met elkaar origineel gietijzeren met de TP kop en een alu kop.
Die van TP heeft duidelijk problemen met de binnenste koppakking..
Helaas heb ik slechte ervaring met deze kit. Na weder testen en afstellen kreeg ik een koppakking lek NIET opgelost.
Wat blijkt nu, onze vrienden bij Top Performance hebben een net iets andere cilinderkop, dan "standaard", origineel. Net daar waar het verschil zit in de kop lekt de kop ook telkens KVS naar de compressiekamer, dit heeft voor zoveel gezeik gezorgd bij mij dat ik fouten ben gaan maken en uiteindelijk een warmloper heb gekregen door alleen al te testen (5 of 6 keer de kop eraf gehad, KVS eruit, ontluchten noem maar op... ). Voor mij geen TP meer, althans geen cilinder kit. Aangezien dat dus 140 euro weggegooid was en heel veel gezeik gekost heeft.
Water uit de uitlaat, ja maar.. C8H18 + O2 --> CO2 + H2O. Klopt, heb wat van dat water op mijn tong gedaan (wat trouwens echt goor was) maar goed.. Smaakte zuur, dus het was KVS, tuff en weg ermee)
Als ik de koppakking erin steek en dit ook die bij de oude cilinderkop het origineel dus dan zie je dat op deze twee plekken boven en onder inderdaad de koppakking ook dieper naar beneden zit en dus ervoor zorgt dat de rotzooi niet goed afdicht. Zelfs met vloeibare pakking was er nog een lek. Waardeloos dus.
Ter illustratie na al mijn gebabbel..
(Deze cilinderkop is niet hoe het origineel of die van TP eruit ziet, het gaat om de uitsparing en de contouren die ik aanduidt..)
En ja ik heb dus 3 hele complete cilinder sets dus cilinder met kop vergeleken met elkaar origineel gietijzeren met de TP kop en een alu kop.
Die van TP heeft duidelijk problemen met de binnenste koppakking..