Retrotje met een probleem

RH98

New Member
Beste forumleden,

Ik heb een fosti grande retro staan (ik weet het het is een chineesje) maar wil hem gebruiken voor makkelijk vervoer deze zomer. Daarna gaat hij er weer uit.

Ik heb alleen een probleempje. Achja. Hij start niet. Nouja bijna dan. Der komt bijna leven in met vol gas. Maar wil net niet aanslaan.

Vonk heb ik gecontroleerd. Die doet t gewoon. Mooi vonkje. Bougie was pikzwart. Dusja. Teveel brandstof ben ik bang. Carburateur heb ik schoon gemaakt. Maar toen ik de benzineslang lostrok van de carburateur. Bleef de benzine stromen. Het stopte niet. Dus ik denk zelf dat hij verzuipt.

Nou heb ik even gekeken. En de brandstof meter zelf doet het ook niet. Maar de tank zit halfvol. Nou twijfel ik of het pompje kapot is. (Die onder de tank zit met nog zo’n vacuumaansluiting naar het spruitstuk) Of de vlotter in de tank. Of ik zit ik beide mis?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg,
Robin
 
Advertisement - register to remove this

Als de benzine uit de benzineslang blijft stromen is inderdaad de benzinepomp oftewel vacuümpomp stuk. Het hoor heel even te stromen en dan vanzelf te stoppen.
 
Natuurlijk moet je dit vacuumkraantje vervangen maar ook al is dit vacuumkraantje defect, dan nog moet de scooter gewoon starten en als de vlotter en vlotternaald in de vlotterkamer van je carburateur zijn werk doet kan de carburateur ook nooit overstromen noch de motor verzuipen.

Een defect kraantje dat gewoon benzine doorlaat is hetzelfde als dat je bij een oude brommer het handmatig kraantje laat open staan.

Wel even controleren of de scooter niet via het vacuumslangetje valse lucht aanzuigt of dat er benzine lekt door het vacuumslangetje omdat het membraan in het vacuumkraantje misschien lekt!

MAW als test het vacuumslangetje even afknellen.
 
Back
Top