Retro scooter wil niet uit gaan

Gino81

Kymco people 72cc
Mijn retroscooter uit 2012 8700km wil sinds kort niet meer uit gaan als ik contact uit zet.
Heb een alarm met start/stop functie maar daar gaat die ook niet mee uit, en ook niet met de zijstandaard. Deze dingen deden het hiervoor altijd. Heb de alarm los gekoppeld maar het probleem blijft. Krijg de scooter alleen uit als ik de cdi los maak. Iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

Vanuit je cdi loopt normaliter een zwart/witte draad naar je contactslot en zijstandaard.
Als deze draad naar massa geschakeld wordt, valt de scooter uit.

Dus deze draad wordt in jouw geval niet meer naar massa geschakeld, niet door het contactslot noch door de zijstandaard.
Dus in deze draad of in je connector van de cdi zit een slecht contact of is onderbroken.

Theoretisch zou het ook nog in de CDI zelf kunnen zitten, maar dat komt zelden vor en zou ik vooralsnog niet van uitgaan.
 
ach is weer eens wat anders dan een retro die het niet wil doen :tearsofjoy:
Echt he
Post automatically merged:

Heb nog even de kabelboom nagekeken maar zal die los moeten halen om het slecht of onderbroken contact te vinden. Probeer nog even een andere cdi, had er een race cdi op maar die geeft volgens mij kortsluiting. Dus nu de standaard cdi waarbij het probleem er nog steeds is. Bedankt voor de reacties
 
Last edited:
Back
Top