Retro scooter niet op topsnelheid (al van alles geprobeerd!)

markhensens

New Member
Hey ik heb een grande retro scooter met 10” GY6 blokje, geel kenteken. De scooter trekt erg langzaam op en komt niet op topsnelheid, meestal rijdt hij 40, soms 45. Dit is wat ik allemaal al heb geprobeerd:

Nieuwe v snaar
Nieuwe variateur + rollen (6.5 gram)
Nieuwe bougie
Nieuwe bougie dop
Nieuwe brandstoffilter
Nieuwe luchtfilter
Amateuristische compressie check (vinger op bougie gat)
Sproeiers schoongemaakt/uitgespoten
Carb goed afgesteld
Banden opgepompt natuurlijk haha

Geen spatje verbetering ondanks al het sleutelen.
Jongens, wat zie ik over het hoofd? ):
 
Advertisement - register to remove this

Amateuristische compressie check (vinger op bougie gat)
Zou toch eens echt gaan meten.Start hij wel goed? ook op valse lucht gechecked?
Heb helaas geen compressie meter tot mijn beschikking, er zal geen sprake zijn van valse lucht, scooter start direct en loop mooi, ook tijdens het rijden nooit stotteren oid.
 
Hey ik heb een grande retro scooter met 10” GY6 blokje, geel kenteken. De scooter trekt erg langzaam op en komt niet op topsnelheid, meestal rijdt hij 40, soms 45. Dit is wat ik allemaal al heb geprobeerd:

Nieuwe v snaar
Nieuwe variateur + rollen (6.5 gram)
Nieuwe bougie
Nieuwe bougie dop
Nieuwe brandstoffilter
Nieuwe luchtfilter
Amateuristische compressie check (vinger op bougie gat)
Sproeiers schoongemaakt/uitgespoten
Carb goed afgesteld
Banden opgepompt natuurlijk haha

Geen spatje verbetering ondanks al het sleutelen.
Jongens, wat zie ik over het hoofd? ):
Zet er s een andere CDI in?
 
Buiten het compressie testen , Kleppen al eens gesteld , komt er uit je carterdeksel een draad aan de onderkant ?
Dit is een sensor voor de snelheid en is verbonden aan je cdi , als je die bij de connector ( zit in de buurt van de cdi , bij mij in een zwarte plastic hoes) los haalt zou hij harder moeten lopen. ook ik heb een grande retro , en bij mij zat er ook in het zwarte deksel van de carburateur , een schroef aan de binnen kant ,
Deze belet de gas schuif om verder omhoog te gaan , bij mij lag de sensor draad los bij de carb , en werd deze begrensd door deze schroef.
Heb de schroef eruit gehaald en de draad aan gesloten ,( in die hoes zat bij mij een draad met een losse connecter komt van nr 3 van de cdi ) Loopt op de teller 58 en in het echie 47/48 op gps. Laat je de draad los gaat die nog harder. Wordt dan niet meer begrensd.
 

Attachments

  • AC-cdi aansluit schema.jpg
    AC-cdi aansluit schema.jpg
    111.9 KB · Views: 5
Buiten het compressie testen , Kleppen al eens gesteld , komt er uit je carterdeksel een draad aan de onderkant ?
Dit is een sensor voor de snelheid en is verbonden aan je cdi , als je die bij de connector ( zit in de buurt van de cdi , bij mij in een zwarte plastic hoes) los haalt zou hij harder moeten lopen. ook ik heb een grande retro , en bij mij zat er ook in het zwarte deksel van de carburateur , een schroef aan de binnen kant ,
Deze belet de gas schuif om verder omhoog te gaan , bij mij lag de sensor draad los bij de carb , en werd deze begrensd door deze schroef.
Heb de schroef eruit gehaald en de draad aan gesloten ,( in die hoes zat bij mij een draad met een losse connecter komt van nr 3 van de cdi ) Loopt op de teller 58 en in het echie 47/48 op gps. Laat je de draad los gaat die nog harder. Wordt dan niet meer begrensd.
Klepjes zijn gesteld en er zit geen draad bij de carterdeksel. (ik ken het truckje wel haha)
Dat van de begrenzing in de carburateur is wel een goeie, nog nooit van gehoord, zeker niet op gelet tijdens het schoonmaken.
Bedankt voor je reactie! Ik ga zo de CDI en koppeling wisselen met een andere scooter die wel "normaal" rijdt.
Mocht dat het niet zijn ga ik de carb nog eens uit elkaar halen.
 
Back
Top