Retro gy6 72cc

Gino81

Kymco people 72cc
Goedemorgen!
Ik ga waarschijnlijk dit weekend een 72cc monteren op mijn retro scooter uit 2012.
Kreeg net mijn 72cc cilinderkop met lange 69mm kleppen binnen en later vandaag de cilinder.
Mijn vraag is of het dan verstandig is om ook gelijk een nieuwe 69mm tuimelaarsbrug te kopen of de oude gebruiken die er nog wel goed uit ziet. Zal foto’s plaatsen. Alvast bedankt!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    200.8 KB · Views: 21
  • image.jpg
    image.jpg
    184.9 KB · Views: 20
  • image.jpg
    image.jpg
    148.4 KB · Views: 21
  • image.jpg
    image.jpg
    213 KB · Views: 19
  • image.jpg
    image.jpg
    229.8 KB · Views: 20
Advertisement - register to remove this

Zo wat is daar mee gebeurt heb je te lang door gereden
Post automatically merged:


Ga er weer een nieuwe inzetten
Nee. Vanmorgen erin gezet, na 10 minuten was ie zo. gok iets verkeerd gedaan. (Was druk foto's aan het maken voor jou) vond de snaar al niet lekker pakken, aangrijpen etc.

Heb direct nieuwe moeren etc gehaald, polini koppeling beetje bijgesteld etc. Nu rijdt ie weer nieuw.
 
Mooi zo. Ik ga van het weekend weer verder met afstellen, zag vandaag bij me carburateur dat de gasschuif blijft hangen en dat de naald beetje krom was. Heb de naald vervangen voor een nieuwe die iets dunner is maar wel recht. En nu gaat de gasschuif wel gelijk dicht. Dat verklaar ook wel een beetje waarom die verzoop. Ook heb ik de
 
Mooi zo. Ik ga van het weekend weer verder met afstellen, zag vandaag bij me carburateur dat de gasschuif blijft hangen en dat de naald beetje krom was. Heb de naald vervangen voor een nieuwe die iets dunner is maar wel recht. En nu gaat de gasschuif wel gelijk dicht. Dat verklaar ook wel een beetje waarom die verzoop. Ook heb ik de
Goed om te lezen man :D er zit dus progressie in? Top nieuws

Ik heb inmiddels die van mij gisteren helemaal gespoten. Ben gestopt met roken dus totale ADHD :D
 
Ook heb ik de gasnaald in het midden gezet wou ik zeggen. Hoop wel op progressie :), en ga sproeier 80 erin zetten. Vlotterkamer juist bijvullen (9mm), nieuwe bougie, nieuwe lucht/mengselschroef en toch de choke vernieuwd. Ben benieuwd ga zo starten.
Ik heb inmiddels die van mij gisteren helemaal gespoten. Ben gestopt met roken dus totale ADHD
Gaaf man heb je dezelfde kleur gedaan of andere, en knap dat stoppen met roken, ik probeer het ook maar begin maar bij minderen.
Heb ook nog een e-smoke ding liggen zonder nictotine dat is ook wel oke
 
Oh en denk niet dat je choke het niet doet, kun je wel even voelen, of ie warm is. Zwarte kappie eraf en je weet het. Het lijkt dat de choke niet werkt omdat je veel te rijk rijdt. Triplechoke:D
Post automatically merged:

Doppler snaartje was trouwens ook de laatste keer
Dit resultaat heb ik ook nu en dan. Gewoon pech?
Ik denk aan twee oorzaken:
Maandagochtendsnaar?
snaar begint bij mij met slijtage wegens contact met bendix wanneer vario helemaal sluit. (Chinese vario met imitatie DrPulley)
Ik heb dit gehad met de ori 23100-keb7-9000 en de imi 729 (Moet ik wel 0.3mm shimmen terverlenging van de bus om de breedte onderin te krijgen) snaar.
Soms denk ik: Wat is de ideale vervangingssnaar?
Groet,
 
Scooter start niet meer, trekt de volle accu steeds leeg na paar keer elektrisch starten. Laad de accu op en weer snel leeg. Kickstart helpt niet meer, die is ook gaar aan het worden. De choke doet het ook niet. Het kan van alles zijn ineens..
 
Dit resultaat heb ik ook nu en dan. Gewoon pech?
Ik denk aan twee oorzaken:
Maandagochtendsnaar?
snaar begint bij mij met slijtage wegens contact met bendix wanneer vario helemaal sluit. (Chinese vario met imitatie DrPulley)
Ik heb dit gehad met de ori 23100-keb7-9000 en de imi 729 (Moet ik wel 0.3mm shimmen terverlenging van de bus om de breedte onderin te krijgen) snaar.
Soms denk ik: Wat is de ideale vervangingssnaar?
Groet,
Bando is top. Heb nu een xbelt malossi besteld en @Gino81 heb m nardo grey gemaakt
 

Attachments

  • 20220528_131821.jpg
    20220528_131821.jpg
    450.9 KB · Views: 30
Nou blok is stuk na 130km. Weet niet wat ik fout deed
 

Attachments

  • 009D137A-4B17-4622-8803-54C9DB167438.jpeg
    009D137A-4B17-4622-8803-54C9DB167438.jpeg
    199.7 KB · Views: 27
  • A204D107-469F-4FEF-A6A5-EB43753DC835.jpeg
    A204D107-469F-4FEF-A6A5-EB43753DC835.jpeg
    146 KB · Views: 25
  • 54EDE08A-5019-4B8F-AA8E-77F2ADE48226.jpeg
    54EDE08A-5019-4B8F-AA8E-77F2ADE48226.jpeg
    179.7 KB · Views: 26
Nou blok is stuk na 130km. Weet niet wat ik fout deed
Oef, deze is compleet verbrand.
Heb je wel de oliebusjes teruggeplaatst?

Dit is alle rommel die je kan hebben :( olie, benzine, compleet verbrand, kool aanslag, klep gebroken. Pffffff jeetje wat klote man.

Ik gok haast dat die kleptsteel gebroken is door de kool die er mogelijk tussen gekomen is. Het is duidelijk dat de boel in de fik gestaan heeft maar dat kan van alles geweest zijn. Olieprobleem, benzine.

Aaaaaaargh ik voel je pijn man.

@Gino81 wat laat de zuiger zien? Zijkanten?
 
Last edited:
Heb je wel de oliebusjes teruggeplaatst?
Als je die pasbus bedoelt ben er 1 vergeten volgens mij, gelijk bij plaatsen cilinder had ik er maar 1 inzitten rechts boven maar onder moest ook denk ik, en in totaal 5 pasbussen. Wat zijn de oliebusjes dan als dat andere zijn.
heb je inwendig nog meer schade ( zuiger , kleppen)
Zuiger ziet er wel goed uit heb de roet van de kop eraf gehaald, maar zal ook die vervangen mocht ik besluiten om die andere 72cc cilinder+zuiger te plaatsen (heb er nog 1 liggen). En ja de kleppen, de hele cilinderkop is zwart dus die kan ik weg gooien. Heb het nog vergeleken met me oude gebruikte kop en die ziet er veel beter uit. Had in het begin ook heel veel zwarte rook dus moest toen eigenlijk al weten dat er iets niet klopte..
 
Als je die pasbus bedoelt ben er 1 vergeten volgens mij, gelijk bij plaatsen cilinder had ik er maar 1 inzitten rechts boven maar onder moest ook denk ik, en in totaal 5 pasbussen. Wat zijn de oliebusjes dan als dat andere zijn.

Zuiger ziet er wel goed uit heb de roet van de kop eraf gehaald, maar zal ook die vervangen mocht ik besluiten om die andere 72cc cilinder+zuiger te plaatsen (heb er nog 1 liggen). En ja de kleppen, de hele cilinderkop is zwart dus die kan ik weg gooien. Heb het nog vergeleken met me oude gebruikte kop en die ziet er veel beter uit. Had in het begin ook heel veel zwarte rook dus moest toen eigenlijk al weten dat er iets niet klopte..
Volgens mij zijn die oliebussen diagonaal. (Of allebei onder kan ook) Zwarte rook kan olie zijn, maar ook zeker benzine. Echt geloof me, nogmaals, liever te schraal op die kymcootjes :(

Was je net zo ver man jeeeeez

Wel 10w40 erin gemieterd toch?
 
Last edited:
Ja helaas pindakaas, zou nog die andere cilinder en oude kop erop kunnen zetten maar heb dan misschien hetzelfde probleem.
Vorige cilinder eigenlijk nergens last van gehad het was starten/lopen zelfs op afstand kon ik starten :)
Hij was alleen langzaam geworden..
 
Ja helaas pindakaas, zou nog die andere cilinder en oude kop erop kunnen zetten maar heb dan misschien hetzelfde probleem.
Vorige cilinder eigenlijk nergens last van gehad het was starten/lopen zelfs op afstand kon ik starten :)
Hij was alleen langzaam geworden..
Ben blij als ik het allemaal achter de rug heb :) nog twee maandjes en dan heb ik mijn motorrijbewijs gelukkig. En heb toevallig vanmiddag mijn nieuwe scoot uitgezocht. Vet ding ook.

Heb wel besloten dan nog een projectje in mijn garage te zetten gewoon voor het klussen anders word ik gek. Ga een Zipje en Skipper samenvoegen, moet een 172cc worden maar meer voor de leuk. Beetje door de buurt knallen, gassies pesten.
 
Back
Top