Restoratie kaptein mobylette 1977, Roest

Balkenende

New Member
Hi,

Momenteel ben ik bezig met het restaureren van een kaptein mobylette 1977.
Het roest moet van het framewerk verwijderd worden alleen ben ik er nog niet over uit hoe ik dit moet doen/met wat ik dit moet doen.
Op youtube zie je veel scooters die gerestaureerd worden en veel mensen gebruik een zandstraalmachine.
Wat is jullie ervaring hiermee, hoe hebben jullie dit gedaan en wat gebruiken jullie?

Ik ben benieuwd!!
Ps: Dit is mijn eerste post, ik ben benieuwd naar de community op deze forum :)

Gr,
 
Advertisement - register to remove this

Er zijn veel manieren roest te verwijderen. Ligt er vooral aan wat voor gereedschap je hebt of bereid bent te kopen. Kan met zandstralen, chemicalien, lasers, schuurmachines etc
 
Ten eerste welkom op het forum!

Zoals @4slaf4life al zei zijn er veel manieren om roest te verwijderen.
Heb zelf geen ervaring met het zandstralen voor een frame, alleen carters.
Ben zelf wel altijd tevreden over het resultaat met zandstralen, alleen weet ik niet of de zandstraal cabines groot genoeg zijn voor een frame.
 
Ik zou persoonlijk voor schuren gaan. Is namelijk de goedkoopste optie. Het frame is gelukkig niet so groot dus zou niet zo heel veel moeite kosten
 
Ik hoop het ook. Maar snap niet waarom schuren volgens jou ineens niet goed is. Lijkt me ook best logisch om geen heel grove korrel te pakken waardoor je diepe krassen krijgt.
Schuren moet trouwens sowieso om de oude lak egaal te krijgen
 
schuren is goed te doen.. op een vliegdekschip/tanker
dit is een zandkasteel :smile:
lak van 1977 schuren met korrel 600 dan is ie nog wel ff bezig.
ik zou t frame in de afbijt zetten.. geen risico op krassen/deuken.
 
Ik heb het trouwens niet over handmatig schuren. Dat is inderdaad geen pretje.

Heb zelf niet echt positieve ervaringen met verf en roest verwijder middeltjes. Werkt meestal net niet helemaal lekker. Heb jij een merk dat je kan aanraden?
 
Ik heb het trouwens niet over handmatig schuren. Dat is inderdaad geen pretje.

Heb zelf niet echt positieve ervaringen met verf en roest verwijder middeltjes. Werkt meestal net niet helemaal lekker. Heb jij een merk dat je kan aanraden?
wat vaak het probleem met deze middeltjes is dat niemand de gebruiksaanwijzing leest of toepast.
en vaak met de gedachte werken van ' het lukt zo ook wel'

ook met afbijt.. het lijkt een wondermiddel maar er komt toch echt wel tijd bij kijken.
en meerdere malen insmeren met die zooi. (gebruik een veiligheidsbril en handschoenen!)

merken maken volgens mij elkaar niet zoveel... misschien in prijs.
 
Back
Top