resonatiebuisje niet afdichten

benjamin-010

Well-Known Member
heeeez

ik heb 1 week geleden mijn varioplaat uit mij sf3 gehaald alleen trekt hij niet zo snel op nu wil ik mijn resonatiebuisje eraf halen. Alleen is het noodzakelijk om het daarna weer af te dichten of kan je ook rijden zonder het af te dichten. En toen ik mijn varioplaat er uit haalde heeft de dealer hem afgesteld moet dat dan weer als ik het resonatiebuisje eraf haal ??

( sorry ik ben heel noob met scooters )

Advertisement - register to remove this

Als je het buisje dichtmaakt moet je weer afstellen ja. Je kunt niet rijden door het buisje eraf te halen en verder niks meer te doen. Dit buisje moet je gewoon van je uitlaat afslijpen en dan het gat dicht lassen. Je kunt om onopvallend te blijven voor de politie daarna het buisje weer terug erop lassen. Het buisje werkt dan niet meer als begrenzer maar de politie zal denken dat jij die er nog wel op hebt zitten.

de normale gevallen , ik stel in principe een peugeot niet af na het ontgrenzen.

ik zet er wel vaker ipv de standaard 9 gram er 11 a 11,5 gram in omdat een peugeot std iets te licht op de rollen staat , maar met 9 gram valt ook prima mee te rijden.

de sproeier kan ook gewoon zo blijven @ peugeot , wel is het verstandig om de luchtstelschroef even dicht te draaien , en dan weer maximaal 1,5 slag open te draaien ,maar dit is ook bij een begrensde peugeot.

sproeier moet wel groter, voor de zekerheid misss 2 maten groter kan geen kwaad.

onzin...

ik heb de wereld peugeot's klaargemaakt zo , nog nooit een grotere sproeier erin hoeven zetten..

dat is alleen voor mensen die niet snappen dat het filter gewoon standaard kan blijven en die niet snappen dat de luchtstelschroef niet te ver open moet staan en de stationairsproeier erg belangrijk is voor peugeot ,en deze dus niet eruit halen en schoonmaken...

anders hoeft er absoluut geen grotere sproeier in , daar loopt ie alleen maar beroerder van..

Back