Repareren van kappen

greenhopper

New Member
Voor als je dit nog niet bekend is in dit forum.

Hoe je kappen kan repareren.

De kappen onder de buddy zaten twee lipjes om de boel vast te maken. Deze waren afgebroken.
Ik heb het gerepareerd met MEK en toetsen van een oude keyboard.
Kappen moeten wel van ABS zijn. De toetsen van een keyboard zijn ook van ABS gemaakt.
Je kan eigenlijk alles wat van ABS is gemaakt gebruiken
Dit is een manier om scheuren of kappen te repareren. Zo heb ik het althans gedaan.
Ik gebruik een potje waar groenten in heeft gezeten. Doe er MEK in en in mijn geval toetsen van een oud keyboard in.
Dit laat je staan tot de toetsen zijn gesmolten en je een goedje hebt wat je kan smeren.
Eerst lijm ik de delen aan elkaar met MEK zonder iets anders toe te voegen. Als het aan elkaar is gelijmd dan gebruik ik het goedje om het steviger te maken. Rustig laten drogen tot het hard is geworden. Je kan dan de kappen schuren en dan weer spuiten.
Je moet de scheur aan de binnenkant van je kap repareren. Pas wel op met andere delen van je scooter het bijt je lak er wel af.
Het scheelt je nieuwe kappen als er een scheurtje in zit of er een stukje is afgebroken mits je het stukje nog hebt.
Ik heb zelf een motor die ik heb omgebouwd en heb zelf twee kappen gemaakt en heb MEK gebruikt om het aan elkaar te lijmen.

Hoe werkt het:
MEK lost het kunststof op en smelt het in Principe weer aan elkaar vast.
Je kan het kopen in de bouwmarkt en kost geen drol.

Ik zal proberen om foto's te plaatsen van de reparatie.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dat scheelt weer nieuwe kappen als je een schuiver hebt gemaakt je kappen zijn gescheurd of een stukje is afgebroken. Dat dus.
Het rood omcirkelde deel is wat ik met MEK erop heb geplakt.
Post automatically merged:

Dit is het lipje van de Sym Mio wat ik heb gelijmd met MEK. Ziet er niet uit maar het is de binnenkant
 

Attachments

  • Inkedkap_1_LI.jpg
    Inkedkap_1_LI.jpg
    746.2 KB · Views: 13
  • Kap.jpg
    Kap.jpg
    108.1 KB · Views: 14
  • MEK.jpg
    MEK.jpg
    10.5 KB · Views: 13
  • Potje.jpg
    Potje.jpg
    10.7 KB · Views: 13
  • Tioetsen.jpg
    Tioetsen.jpg
    11.8 KB · Views: 14
  • 20200516_114115.jpg
    20200516_114115.jpg
    95.8 KB · Views: 15
Back
Top