Remzuigers verwijderen - help

Tim Ark

Well-Known Member
Ik wil de Grimeca achter remklauw van mijn Ark LC reviseren.

Nu zitten de zuigers vast en krijg ik er met luchtcompressie geen beweging in.

Hoe zijn de zuigers te verwijderen?
Er is te weinig ruimte om een tang erop te zetten.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Met de rem zelf. Zou ik ze er niet helemaal uit pompen, dan word het een bende. Maar als je ze een stuk geholpen hebt lukt het waarschijnlijk wel weer met lucht.

Je hebt ook voor een paar tientjes een imitatie klauw, ik zou er persoonlijk niet te veel moeite in stoppen.
 
Een Grimeca remklauw achter voor Beta Ark bestaat niet als imitatie.

Wel is er een versie voor Sr50 minarelli. Maar die heeft de remleiding onder langs. Dus dan moet ik ook een nieuwe remleiding.
 
Nee, ik bedoel die ik link komt bovenlangs.
Ja die heb ik nu al. Maar dat is hetzelfde als een Aerox remklauw. De remschijf van een aerox staat verder naar buiten door de adapter.

Op mijn Ark past deze klauw wel. Maar de schijf staat niet in het midden.
Post automatically merged:

Als je nieuwe zuigers hebt voor de revisie kun je er een gaatje in boren en ze er zo uitrekken.
Wat steek je in het gat om te trekken? Een haakse imbus glipt zo uit de hand als je kracht zet.
 
Dacht ik eigenlijk ook een beetje aan. Maar als je het echt over een centimeter oid hebt, dan moet je er natuurlijk wel heel erg veel af halen om het te laten passen. Hou je geen bevestigingspunten meer over.

Als je daar aan moet beginnen, zou ik toch gewoon kijken naar iets anders. Als het met een onderlangs remklauw wel werkt, is dat natuurlijk een veel betere oplossing. Liever een nieuwe leiding dan de boel moeten afdraaien etc. (hoop werk natuurlijk, begrijp je weerstand)

Ik heb de klauw die jij gelinkt hebt er op zitten, als je wil kan ik wel even wat dingetjes opmeten. (moet ik ook even nadenken hoe ik dat het beste kan meten) ;)
 
Graag als je dat wilt doen. Ik dacht dat de leiding iets van 190cm moest zijn.
Welke koppeling enzovoort. 45gr op de rempot en 25gr bij de klauw?

Als je wilt checken, graag
 
Nieuwe remleiding ga ik er ook op zetten. Ik heb 210 gegokt, maar ik kan je ook vertellen wat precies er af komt. (Aprilia Rally, maar dat zal wel ongeveer op hetzelfde neer komen)

Welke hoeken precies ligt natuurlijk ook aan je rempompen. Sommige zitten aan de zijkant, sommige onder.

Geef me even een dag oid, ga ik wat foto's maken, wat dingen meten etc.
 
IMG_20240606_110511412.jpgIMG_20240606_110523646.jpgIMG_20240606_111307685.jpgIMG_20240606_114841457.jpgIMG_20240606_202940415.jpgIMG_20240606_203729885.jpgIMG_20240606_111430014.jpgMetingen remschijf.png

Hoop dat het paint project duidelijk is. :p En ik hoop dat je er iets aan hebt.

De clip/klem op de laatste foto is ook heel fijn om te hebben.

Op de klauw zit een hele flauwe bocht. Maar daar kom je waarschijnlijk ook wel weg met een rechte koppeling.

Ik heb universele gekocht met aan beide kanten 28 graden koppelingen. Als ik het zo een beetje pas, gaat dat gewoon werken. (ook rempompen met een aansluiting op de zijkant) Ik heb een leiding besteld van 210, degene die er op zit is 200. Als ik jou was zou ik ook gewoon voor 210 gaan. Liever 10 cm te lang, als net iets te kort natuurlijk. Die 10 cm krijg je wel weggestopt.

Als je je echt zorgen maakt om de bochten, bij een hele hoop scooterzaken verkopen ze universele kabels met losse koppelingen, die kan je er gewoon op en af schroeven. Als je zo'n leiding koopt kom je er natuurlijk altijd uit. Wel wat aan de prijzige kant.

Remklauw steekt trouwens 60MM uit, die was ik even vergeten. :eek:
Als er dingen niet duidelijk zijn, of je hebt meer afmetingen nodig oid, laat het even weten.
 
Back
Top