Remvloeistof bijvullen

sf2019

New Member
Ik kan m'n remvloeistof niveau niet goed zien als ik door het glaasje van het rempotje kijk bij m'n Aerox '05 en wil deze dus bijvullen. Remmen werken verder prima, remblokjes zijn ook nog top.

Kan dit zomaar? Ik weet dat het niet goed is remvloeistof te mengen, geldt dit alleen voor Dot-type of in het algemeen? Ik heb een fles Dot4 staan.

Ook zit ik met het idee dat er misschien lucht bij komt bij het vullen. Hier zit ik niet op te wachten, maar ik verwacht zelf dat dit niet het geval is als er nog voldoende vloeistof in het rempotje + leiding zit?

Mijn vraag, kan ik simpelweg mijn remvloeistof bijvullen door: het dekseltje van het rempotje er af te schroeven > remvloeistof aanvullen > dekseltje rempotje er weer op > paar keer remmen om de druk te testen > klaar.

Is het zo simpel of zie ik het verkeerd?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou even bijvullen niet doen, als de vloeistof al minstens weer 2 jaar oud is.. Dan kan je het beter gelijk vervangen.

Is de vloeistof recent dan zou je dat wel kunnen doen.


Zelfde effect als je om de 10.000 km je scooter olie vervangt. Maar omdat het peil steeds zakt je er nieuwe erin blijft gieten..
 
Back
Top