Remt af op de motor

Winfredhaan

New Member
Sinds gisteren de eigenaar van een AGM retro 2014. Nu kom ik het volgende tegen en weet niet of dit normaal is. Het versnellen/ optrekken gaat mooi. Dit gaat geleidelijk aan en met hetzelfde toeren. Ik hoor geen gekke toerenwisseling. Wel heb ik het idee dat hij vermogen mist. Maar nu komt het. Als ik gas los laat zou ik verwachten dat de scooter vrij uitloop, maar het voelt of hij afremt op de motor. Hij rolt niet vrij, zonder weerstand door. Iemand een idee of dit normaal is en zo nee waar ik mijn aandacht op moet vestigen? Ben sowieso van plan ook riem en rolletjes te vervangen.
 
Advertisement - register to remove this

Misschien dat één of meerdere van de koppelingsschoentjes blijft aangrijpen.
Door versleten of defecte trekveertjes of vervuiling van de koppeling.
Zet de scooter eens op de middenbok, start de scooter en geef even goed gas, laat daarna de motor terugvallen naar stationair toerental en kijk of het achterwiel stopt met draaien of dat deze blijft meedraaien.

Verder ook je remmen controleren of deze niet te zeer aanlopen.
 
Heb je meer ervaring op 2takt of ook op 4takt zoals deze?
Groet,
Nop, na 30 jaar weer op de brommer. Haha. Nee geen ervaring met scooters en Had ik.
Post automatically merged:

Misschien dat één of meerdere van de koppelingsschoentjes blijft aangrijpen.
Door versleten of defecte trekveertjes of vervuiling van de koppeling.
Zet de scooter eens op de middenbok, start de scooter en geef even goed gas, laat daarna de motor terugvallen naar stationair toerental en kijk of het achterwiel stopt met draaien of dat deze blijft meedraaien.

Verder ook je remmen controleren of deze niet te zeer aanlopen.
Op de midden standaard, stationair draait het achterwiel niet. Handmatig draaien aan het wiel loopt deze zwaar. Heb carteldeksel los gehaald en gelijk valt op de gesleten vario. Vooral buitenste deel is behoorlijk ingesleten. Even wachten tot juiste gereedschap binnen is en dan de rest los halen.
 
Back
Top