remschijf probleem

steve1758

Well-Known Member
hallo iedereen ik heb een probleempje by mijn remschijf
als ik rem maakt hij een fel piepend geluid waardoor da schijf op myn velg lostrilt na een tijdje
remblokjes zijn het niet want deze zijn pas vervangen
iemand tips?

grtzz steve
 
Advertisement - register to remove this

zit er op de remblokjes koopervet? heb je de schijf goed vast gezet? zitten de remblokjes/remschijf er goed op(denk aan draai richting!)? hoe ver is de remschijf ingesleten?
 
remschijf is niet ingesleten of zo goed als niet je voelt bijna geen verschil (eigenlijk zo goed als niets)
pas nieuwe remblokjes in de remklauw gewoon zo erop gemonteerd met volgens mij juiste draairichting wat bedoel je met kopervet op de remblokjes op de zuigers erachter of egt op het remgedeelde ervan?
 
uhm koopervet gebruiken we meestal om piepen van remmen tegen te gaan omdat je de resonatie van de remblokken verzwakt. ff bij de brommerboer langs gaan en daar koopervet OF remmenvet halen. en dan de achterkant van je remblokjes ermee insmeren,

wat ik meestal doe is: het rondje waar de cilinder op drukt insmeren, en de kanten die geleid woorden vaak de zijkanten.

wat je wilt vermijden: is dat er wat op de remkant komt dat is het wat kleinere blokje wat tegen je schijf aandrukt!

ik hoop dat het lukt suc6 :)
 
Back
Top