Remschijf niet los te krijgen

minaracers

=> minaPrutsers...
Ik laat mijn velgjes coaten en zit met het volgende probleem:

de remschijven moeten van de velg af. Van het achterwiel was dit geen probleem, die zat vast met bouten. Het voorwiel is een heel ander verhaal. De schijf zit vast met verzonken inbus-bouten. Heb er al liters WD40 en kruipolie tussen gespoten, het helpt geen zak. Ik krijg er geen beweging in en ben bang dat ik ze dol draai. Heb het al geprobeerd dmv een ringsleutel op de inbussleutel te zetten zodat je een langere arm hebt.

Iemand een tip?


ps: iemand een idee hoe je het lager uit je voorwiel kunt krijgen...?

Al vast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

die boutjes uit je schijf moet je gwoon met een goede imbus sleutel los halen. dus nie zo'n haak geval, maar een T - sleutel met imbus.. die moet je erin zette en dan ffies met een hamer een tikje erop geven laten ze wel los. t makkelijkst is als je je velg in een bandenapparaat legt. ( heb je tegendruk zeg maar, kan je dus veel kracht zetten)

en die lagers, ik weet niet of je ze nog wilt gebruiken? zo nee dan kan je t best ffies een lasje erin legge dan flikkert ie er zo uit. wat je ook kan doen ik een dunne buis zoeken die psies door je lager past.die buis dan op die andere lager zetten en rammen maar. (velg op 2 blokjes hout leggen) en dan omkeren en die andere lager eruit rammen.

nou suc6 :)
 
die boutjes uit je schijf moet je gwoon met een goede imbus sleutel los halen. dus nie zo'n haak geval, maar een T - sleutel met imbus.. die moet je erin zette en dan ffies met een hamer een tikje erop geven laten ze wel los. t makkelijkst is als je je velg in een bandenapparaat legt. ( heb je tegendruk zeg maar, kan je dus veel kracht zetten)

Bedankt, ga er morgen wel mee naar de locale scooterboer, hebben denk ik wel (betere) inbussleutels.

en die lagers, ik weet niet of je ze nog wilt gebruiken? zo nee dan kan je t best ffies een lasje erin legge dan flikkert ie er zo uit. wat je ook kan doen ik een dunne buis zoeken die psies door je lager past.die buis dan op die andere lager zetten en rammen maar. (velg op 2 blokjes hout leggen) en dan omkeren en die andere lager eruit rammen.


Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe het voorwiel lager in elkaar zit. Ik zie een lager zitten, met daarachter een buisje dat heen en weer kan. Zit er nu maar 1 lager in? Kan ik dan op het buisje rammen, dus van de kant van de schijfrem naar 'buiten'?
 
ik weet nog een truuk jasper.
Heel makkelijk is om een inbusschroef los te krijgen door de haak inbus sleutel erop te zetten en dan een dopsleutel over het korte eind te schuiven. Kun je veel meer kracht zetten :).

Maar ik had jou probleem opgelost met simpele verhitting van de bout :)
 
Heel makkelijk is om een inbusschroef los te krijgen door de haak inbus sleutel erop te zetten en dan een dopsleutel over het korte eind te schuiven. Kun je veel meer kracht zetten :).

Inbussleutel icm een ringsleutel is zelfde principe (zie eerdere post).

Maar ik had jou probleem opgelost met simpele verhitting van de bout :)

Ik kan niet goed bedenken waarom dit helpt, jasper heeft daar meer verstand van (of verklap ik hier ons geheimpje jasper 8) )
 
@ renner gingen die inbussen er ook niet uit, Joost heeft toen de kopjes eraf geslepen. Werkte prima.

ps dit was omdat er geen inbus meer fatsoenlijk in paste , als je de remschijf nog wil gebruiken moet je voorzichtig doen, aangezien wij m niet meer nodig hadden, is er niet zo zachtzinnig mee omgegaan :P
 
Originally posted by minaracers
Inbussleutel icm een ringsleutel is zelfde principe (zie eerdere post).



Ik kan niet goed bedenken waarom dit helpt, jasper heeft daar meer verstand van (of verklap ik hier ons geheimpje jasper 8) )


:?


jij gemene :D.
 
Last edited:
bij mij zaten die bouten vast met blauw spul.
Loctite toevallig?
Werd mij iig verteld dat het een soort van lijm was.
Heb het toch met vereende krachten los gekregen.....
 
Als het nou echt niet los wil dan kun je hem ook even proberen te verwarmen. Als er dan bijvoorbeeld locktite of zo in zat dan word deze een beetje "smeuïg" en dan gaat die makkelijker los.
 
Back
Top