Remschijf niet in midden van klauw, speedfight 2

RichardT

New Member
Speedfight 2, dit weekend aan voorzijde remschijf en blokken vervangen, meteen alles schoongemaakt en nieuwe remolie erin, alles geen probleem. Nu het volgende: de remschijf zit niet netjes in het midden van de klauw (zie foto), aan 1 kant loopt het blokje nu continu aan de schijf met als gevolg hitte en ongelijkmatige slijtage, komt net niet tegen de klauw zelf aan. Vanuit fabriek zit er een ring van 1,5mm tussen voornaaf en arm, die lijkt bij mij dunner (nog niet gemeten). Kan ik deze vervangen door een iets dikkere ring zodat de schijf in het midden van de klauw komt? Of gaat het wiel dan 'uit het midden' staan? Mss andere tips over de oorzaak/oplossing?
1000038865.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Staat je wiel nu wel "in het midden" als je hem monteert?
Had je dit voor het vervangen ook en is de nieuwe klauw/schijf exact hetzelfde als de oude?
Heb je de zuigertjes van de klauw teruggeduwd voor het monteren?

Hij lijkt inderdaad wel erg ver een kant op te zitten. Ik zou het zelf ook overwegen een dikker ringetje te plaatsen, je komt er vanzelf achter hoe dat rijdt :)
 
Staat je wiel nu wel "in het midden" als je hem monteert?
Had je dit voor het vervangen ook en is de nieuwe klauw/schijf exact hetzelfde als de oude?
Heb je de zuigertjes van de klauw teruggeduwd voor het monteren?

Hij lijkt inderdaad wel erg ver een kant op te zitten. Ik zou het zelf ook overwegen een dikker ringetje te plaatsen, je komt er vanzelf achter hoe dat rijdt :)
Voor het vervangen nooit op gelet, wiel lijkt idd wel iets uit het midden te staan, maar moeilijk te zien/meten, is milimeterwerk.. Klauw is origineel, positie tov arm is natuurlijk niet veranderd, nieuwe schijf is uiteraard wat dikker. Ik probeer wel een dikkere ring, maar vroeg me af of dat een bepaald type moet zijn ivm krachten daarop. Evt shimringen, zou dat kunnen?
 
Back
Top