Remschijf demonteren

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Vraag mij af waar je op moet letten bij het demonteren van een remschijf.. Ik weet dat er draad borg middel word gebruikt standaard bij een nieuwe bout.. En dat deze nogal erg vast kunnen zitten.. Kan ik hier zomaar een slagmoer sleutel erop zetten en dan zijn ze al los..

Of moet ik op letten dat ik er juist niet zomaar een slagmoer sleutel erop zit, i.v.m breken van de bouten en hoe los ik dit anders op?
 
Advertisement - register to remove this

Het is gelukt met een slag schroevendraaier. Maar het ging niet van harte. Heb 1 torx slag bit kaduuk gekregen (ik dacht geen hoge kwaliteit spul)

Vandaag bij de hornbach een nieuw setje gehaald.. Ging wel met heel veel moeite eruit die laatste.
 
Een remschijf is bijna NOOIT zonder moeite eraf te halen. Meestal zijn de remschijven vanaf fabrieks af aan nooit aangeraakt. Dus de bouten gaan vastzitten.
Ik heb ooit een remschijf gedemonteerd met een slagmoersleutel (ook wel door sommige fruttelateur genoemd).
Volgende keer met een slagmoersleutel proberen, bespaard je veel moeite en bitjes.
 
Last edited:
Ze zitten meer vast omdat er draad borgmiddel standaard eraan die boutjes zitten..
Daarom word het normaal gesproken aangeraden om bij een nieuwe schijf , nieuw verse boutjes te gebruiken..

In dit geval ging het om een remschijf swap van een donor voorvelg naar de achter adapter van een speedfight2.
De scooter is een tijdelijke vervanger, vandaar dat hij moet worden opgeknapt..
Maar heb de beste boutjes en wat draad lock spul gebruikt om het weer terug te monteren.
 
Back
Top