remprobleem

Tony

Smooth Operator
Ik heb problemen met mijn achterrem.
Allereerst wilde ik een keer mijn remvloeistofpeil bekijken, normaal gaat die slecht omdat het bakje bij een firefox scheef zit, en ik bijna niets zag door het venstertje. Ik het dekseltje eraf, en n00b als ik ben trek ik de remhendel in, dus er vliegt wat remvloeistof het bakje uit :rolleyes: |(.
Dekseltje er maar weer op gedaan, er zat nog genoeg in.
Ook zat er wd40 op mijn remschijf achter |(.
Mijn achterrem werkt dus kut. Heb ik ff met remmenreiniger achterschijf schoongemaakt, maar kan het zijn dat er door mijn n00b actie hierboven lucht in mijn remleiding zit :?
Want dan mag je toch niet remmen, omdat je remvloeistof dan gaat koken oid :?
Gister probeerde ik te ontluchten, maar mijn ontluchtingsnippel zit gvd zo vast, dat ik hem niet los kreeg (vanalles geprobeerd).
En om remblokjes te bekijken moet dus eerst uitlaat+velg eraf :(
Iemand oplossing? Kan ik verantwoord mijn achterrem ff testen op snelheid?
 
Advertisement - register to remove this

Hahahhahahahahahahahah>>>>>>>>> tog wel lijp.... en de wouten kunnen er moeilijk over gaan doen.:'(

Maar nee, sorry. Geen andere oplossing dan je remleiding te ontluchten.... is denk ik gewoon het probleem. suc6
 
Je kan ook op deze manier ontluchten:
je remvloeistof bakje klein beetje opendraaien. dan een grote theedoek over het bakje zodat er geen remvloeistof op je kappen kan komen. en dan maar pompen met die remmen...als het goed is voel je vanzelf weer een beetje druk ontstaan.. dan maak je hem helemaal open..vul je de vloeistof bij en doet het zelfde...
Veel succes.
mzzl Tim
 
Originally posted by Black Phantom
Je kan ook op deze manier ontluchten:
je remvloeistof bakje klein beetje opendraaien. dan een grote theedoek over het bakje zodat er geen remvloeistof op je kappen kan komen. en dan maar pompen met die remmen...als het goed is voel je vanzelf weer een beetje druk ontstaan.. dan maak je hem helemaal open..vul je de vloeistof bij en doet het zelfde...
Veel succes.
mzzl Tim

ja en dat werkt dus niet omdat de lucht niet uit je leiding kan...
 
kheb net ff voorzichtig geremd met achterrem--> nauwelijks vertraging :(
Dus toch maar ontluchten en remblokjes controleren, maar kan dus misschien nog ff duren...
iemand nog een suggestie om dat ontluchtingsmoertje open te krijgen?
 
Originally posted by FFF15
kheb net ff voorzichtig geremd met achterrem--> nauwelijks vertraging :(
Dus toch maar ontluchten en remblokjes controleren, maar kan dus misschien nog ff duren...
iemand nog een suggestie om dat ontluchtingsmoertje open te krijgen?

wd40 enne dopsleuteltje en een flinke ratel,moet lukken.
 
mmm ok. Gaat wel moeilijk worden....
ontluchtingsnippel van de achterrem krijg ik niet open, en het deksteltje van het remvloeistofreservoir van de voorrem krijg ik ook niet open
(1 schroef zit zo vast dat ik die met de schroevendraaier zo goed als dol heb gedraaid, dus schroevendraaier heeft er geen grip meer op :( )
 
Originally posted by FFF15
mmm ok. Gaat wel moeilijk worden....
ontluchtingsnippel van de achterrem krijg ik niet open, en het deksteltje van het remvloeistofreservoir van de voorrem krijg ik ook niet open
(1 schroef zit zo vast dat ik die met de schroevendraaier zo goed als dol heb gedraaid, dus schroevendraaier heeft er geen grip meer op :( )

Dat probleem met dat remvloeistofbakje heb ik ook gehad...dat die schroef te vast zat. Is dus geen ramp, want je boort de kop eraf, wrikt het dekseltje eraf, dan steekt er nog een stuk schroef uit, die pak je met een goede tang, en whoppa, u draait hem eruit....
 
Back
Top