Remprobleem speedfight 2 na vervangen vloeistof

job0100

Job0100
Goedemiddag,

ben bezig met mijn speedfight 2 om de remvloeistof aan de voorkant te vervangen. De oude vloeistof was helemaal bruin geworden en had nog nieuwe dot4 liggen. Nu heb ik alles eruit gehaald en nieuwe olie in het reservoirtje gedaan. Als ik nu pomp met de remhendel komt er geen olie doorheen. Als ik vanuit onder een slang erop zet kan ik er ook geen olie doorheen drukken. Het probleem lijkt in de hendel te zitten maar voordat ik de vloeistof vervangen had remde hij gewoon goed. Iemand die mij kan helpen zodat ik morgen weer naar het werk kan rijden?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Heb je ook ontlucht?
Er staat een mooie howto op de site hoe je het moet doen.
Heb je deze stappen ook gedaan?
 
Zo heb ik het gedaan maar er komt geen vloeistof uit de hendel als ik rem. Het systeem heb ik helemaal los gehad en de klauw ook omdat de vloeistof zo bruin en vies was heb ik alles schoongemaakt en doorgeblazen zodat alles er uit is. Daarna heb ik bovenin de rempot gevuld en ben ik gaan remmen
 
Knijp de remhendel helemaal in en houdt hem in geknepen. Draai nu het ventiel open en dicht met een steeksleutel.
Laat de remhendel weer los en knijp hem opnieuw in. Draai nu opnieuw het ventiel open en dicht.


Het bovenstaande is heel belangrijk.
Als je alles leeg gemaakt en schoongemaakt hebt moet je die stappen best vaak doen voordat er olie komt.
 
Dat begrijp ik maar zodra er al geen vloeistof uit de remhendel komt als ik rem dan is er toch iets fout? Ook als ik me vinger tegen het gat aanhoud waar de banjo op komt voel ik geen druk o.i.d. Ik ben zelf fietsenmaker dat komt op hetzelfde neer maar dan iets groter
 
De meeste 'how-to's' beschrijven: remhendel inknijpen en loslaten.
Bij de meeste remhendels moet je niet alleen loslaten, maar zelf de hendel zelf helemaal uittrekken (in plaats van alleen loslaten) en inknijpen.
Groet,
 
Nog geen maandje geleden mee bezig geweest.

Als je hendel niet goed is of het loopt niet door bouw je daar druk op als je het potje afsluit.
De druk zal pas wegzakken als je de banjo aan je hendel los draait.
Dat zit hier de blokkade.

Pomp het wel. ( kapje los )
Moet je bubbela zien ( zijn klein )
En het kan er ook uitspuiten.
Daarom doe ik he bakje vol en alleen de deksel er op.

300 400 pompen ( achterem ) is niet raar hoor.
In de banjo bout achter kan soms ook lucht zitten.
Je kan dan gewoon pompen.
Dan je rem vast houden ( remmen dus )
En dan even de banjo van de klauw losdraaien.
Zie je olie.. top!
Zo niet herhaal.


Bouw je hier duk op en valt het niet weg na het los draaien zit en een blokkade in de leiding.

Laatse is jou kleine O-ring in jou remklauw.
Als deze op is slecht of wat dan ook komt er lucht langs of vloeistog en bouw je ook geen druk op.

Ik heb zelf een beetje druk gehad 2 dagen gereden en daarna nog weer eens ontlucht.
Dit was ook nadat alles leeg was.
Had een conversie van trommel naar schijf gedaan.

Spierpijn zal je wel krijgen.
Succes!
 
Back
Top