Remmen en schakelen tegelijk als je tot stilstand komt.

Jander

New Member
Hallo, ik heb sinds een paar week mijn brommer, heb alles wel redelijk onder de knie maar snap toch een paar dingen nog niet.
1. Hoe hoor je compleet tot stilstand te komen, doe je dit door koppeling in te houden, remmen en als je helemaal stil staat weer in zijn 1 te schakelen of schakel je terwijl je remt.

2. Als ik mijn brommer aantrapt begint hij meteen erg hoog in de toeren te gaan, het is net alsof hij vanzelf gas bij geeft zodra ik hem aantrap.

3. Mijn brommer rijdt altijd prima en gaat meestal wel in 1 of 2 x aan. Zonder choke trap ik hem aan en dan valt hij vanzelf weer uit.

Alvast bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

1. Hoe hoor je compleet tot stilstand te komen, doe je dit door koppeling in te houden, remmen en als je helemaal stil staat weer in zijn 1 te schakelen of schakel je terwijl je remt. Kan allebei wat je zelf prettiger vind.
2. Als ik mijn brommer aantrapt begint hij meteen erg hoog in de toeren te gaan, het is net alsof hij vanzelf gas bij geeft zodra ik hem aantrap.
Vrij normaal zeker met choke aan. Met starten is dit normaal mits hij niet loei hoog in de toeren schiet. verhoogt toerental na starten is normaal.

3. Mijn brommer rijdt altijd prima en gaat meestal wel in 1 of 2 x aan. Zonder choke trap ik hem aan en dan valt hij vanzelf weer uit.
Kan best met afstelling te maken hebben. stationair iets hoger zetten of sproeier iets groter of kleiner.( dit kan je aflezen aan je bougie kleur)
 
1. Hoe hoor je compleet tot stilstand te komen, doe je dit door koppeling in te houden, remmen en als je helemaal stil staat weer in zijn 1 te schakelen of schakel je terwijl je remt. Kan allebei wat je zelf prettiger vind.
2. Als ik mijn brommer aantrapt begint hij meteen erg hoog in de toeren te gaan, het is net alsof hij vanzelf gas bij geeft zodra ik hem aantrap.
Vrij normaal zeker met choke aan. Met starten is dit normaal mits hij niet loei hoog in de toeren schiet. verhoogt toerental na starten is normaal.

3. Mijn brommer rijdt altijd prima en gaat meestal wel in 1 of 2 x aan. Zonder choke trap ik hem aan en dan valt hij vanzelf weer uit.
Kan best met afstelling te maken hebben. stationair iets hoger zetten of sproeier iets groter of kleiner.( dit kan je aflezen aan je bougie kleur)
Dankjewel voor de reactie! Heb hier veel aan gehad, heb alleen wel nog een vraagje over dat mijn brommer hoog in te toeren schiet. Zodra ik hem aantrap zonder choke gaat hij vanzelf erg hoog in te toeren, hoe ik hier nu mee om ga is dat ik hem gewoon in ze 1 zet, hem laat rollen met de toeren die hij al heeft en dan kan ik gewoon normaal rijden. Nadeel hiervan is dat hij niet stationair kan opwarmen voordat ik weg rij.

En dat hij uitvalt zodra ik hem aantrap zonder choke ligt dan aan de bougie?
 
Het is een Beta RR 50 track 2021, heb hem een maand geleden overgekocht dus hij is nog helemaal standaard op een nieuwe uitlaat na.
 
Ik zal hem zo even warm rijden en dan even kijken welke kleur de bougie heeft, is de bougie vanuit buitenaf te zien? Niet dat ik er eerst iets af moet halen.
 
Hallo, ik heb sinds een paar week mijn brommer, heb alles wel redelijk onder de knie maar snap toch een paar dingen nog niet.
1. Hoe hoor je compleet tot stilstand te komen, doe je dit door koppeling in te houden, remmen en als je helemaal stil staat weer in zijn 1 te schakelen of schakel je terwijl je remt.
Ik doe altijd omlaag schakelen naar zn 2 (Als ik eerst in de 4 zat natuurlijk eerts 3) om op de motor te remmen. En als ik dan uitgerolt ben naar de neutraal en dan remmen.

Om welke brommer gaat het eigenlijk?
 
Back
Top