Remlichtschakelaar doet raar

fendo

SYM Symphony ST 50
Misschien hebben jullie een idee. Ik zie de oplossing niet.
Ik heb op mijn voorrem (Kymco Sento uit 2009) een nieuwe voorremschakelaar gezet. De remschakelaar van de achterrem is goed.
Van de oude was het veertje kapot die het pinnetje terugduwt.
Als ik hem aansluit en ik zet het contact aan gaat het remlicht branden (dit hoort niet) en reageert niet op het wel of niet inknijpen van de rem. Hij blijft gewoon branden. Ook de achterrem inknijpen reageert het remlicht dan niet op.
De kabels zijn goed aangesloten. Voor de zekerheid de kabels o de andere polen geprobeerd maar geeft precies hetzelfde resultaat.
De kabels doorgemeten. De zwarte staat spanning op. Die loopt naar de + van de accu.
De groene gaat naar het remlicht. Deze heb ik doorgemeten en is goed. (anders brand ook het remlicht niet natuurlijk).
Ik heb de schakelaar doorgemeten en heb, als het pinnetje naar buiten staat geen weerstand. Dit klopt ook want dan loopt er spanning van de + naar het remlicht.
Als ik het pinnetje indruk wordt de weerstand onderbroken. Dit is goed.

Ik snap er nu de ballen van.

Iemand enig idee wat ik verder kan zoeken?
 

Attachments

  • remlichtschakelaar rechts.jpg
    remlichtschakelaar rechts.jpg
    19.9 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this

Is het soms niet zo dat deschakelaar verkeert om werkt en dat je niet de goeie schakelaar hebt gekregen voor jouw scooter.
Als je de schakelaar hebt gemonteerd en je knijpt de rem in, is het pinnetje van de schakelaar dan ingedrukt of juist niet?
 
Nee, als de rem ingeknepen wordt komt het pinnetje naar buiten. Maar het remlicht blijft in beide standen branden.
Ik bedacht net onder het eten dat misschien de remhendel op de plaats waar hij het pinnetje raakt misschien verbogen is ofzo. Ik heb de schakelaar niet geprobeerd als deze aangesloten is zonder te monteren. Dus alleen de kabeltjes eraan en dan met mijn vinger het pinnetje indrukken en loslaten. Daar ga ik morgen even naar kijken.
 
Het was mijn eigen stomme schuld dat de schakelaar het niet deed. Aan de onderkant zitten 4 pennetjes die in gaatjes vallen onderaan het stuur. Ik had hem scheef gemonteerd en één van de pennetjes zat ernaast. Zo kwam de hendel net niet tegen de schakelaar aan.
Hij doet het nu goed.
 
Het was mijn eigen stomme schuld dat de schakelaar het niet deed. Aan de onderkant zitten 4 pennetjes die in gaatjes vallen onderaan het stuur. Ik had hem scheef gemonteerd en één van de pennetjes zat ernaast. Zo kwam de hendel net niet tegen de schakelaar aan.
Hij doet het nu goed.
Weer een ervaring rijker...
Goed dat je dit even laat weten.
Zo helpen we elkaar en worden we steeds wijzer.
 
Wat goed van je. Ik ben namelijk nieuwe hier en vind dit leuk om te horen en leren.

Soms is dat ook bij mensen zo ik heb ik het gevoel dat er iets dan niet goed is aangesloten zit.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top