Remlichtschakelaar achter vervangen

Berrie

Well-Known Member
Hoe krijg je de remlichtschakelaar van een AGM of een Sym Allo uit de linkse knijprem?
Het lukt mij - diverse keren- alleen maar met slopen, maar soms wil ik hem heel houden.
 
Advertisement - register to remove this

maar je haalt ze er toch uit omdat ze stuk zijn? (en hoe vaak moet dat?) maakt het dan uit dat je 'm sloopt?
Soms storen ze alleen een beetje. Een beetje contactspray wil dan er eens helpen.
Soms wil ik de hele remhandel spuiten. Zwart of zilver ofso. Dan ik het ook handig om hem er ff uit te halen.
 
als je je nieuwe nou eens vóór montage volstort met vet (spuitvet) of olie (pas op, eerst testen vóór je 'm monteert, vet kan ook isoleren)
misschien blijft het dan langer heel en/of krijg je 'm er ook weer makkelijker uit? voor spuiten kan zeer lokaal invetten (en rondom weer òntvetten 'm ook beschermen.
 
Alles wat ik monteer krijgt een lik kopervet.
Helaas geldt dat niet voor mijn voorgangers.
kopervet en schakelaar lijkt me geen goede combi
dus je hebt het over verschillende scooters, niet steeds dezelfde, waar je deze schakelaars van vervangt?
 
Dank voor jullie reacties.
Sinds mijn pensioen verveel ik mijn en knap scooters op. Een stuk of 5 op jaarbasis. Die staan hier weken op de heftafel en worden helemaal.nagezien. Bijna altijd Grande Retro's.

Daar gaat dit topic over. Ik wil ze 100% in orde hebben, dus zeker ook het remlicht. Dat moet zoveel mogelijk budget neutraal want de hobby kost meer dan het opleverd.
 
Back
Top