Remlicht

—j Aerox—

New Member
Hoi
Ik heb een Yamaha aerox van 2005. Mijn remlicht doet het wel als mijn licht uit staat maar niet als hij aanstaat. Ik weet niet of dat hoort of zit er dan wat verkeerd?
 
Advertisement - register to remove this

Zijn je remlicht en achterlicht 1 lampje? Dan moet dat er een zijn met 2 gloeidraden, misschien zit er nu een normaal lampje in.

182741479.jpg


Daarbij ga ik er van uit dat je bedoelt dat met je licht aan het achterlicht ook brand, en je geen verschil zien als je remt.
 
Nee ik heb z’n achterlicht
Post automatically merged:

Als mijn licht brand zie ik geen verschil als ik rem
Als het licht niet brand doet hij het wel
 

Attachments

  • 3AB2EEC0-A2F8-4E2F-882B-4C0D0D01E67A.jpeg
    3AB2EEC0-A2F8-4E2F-882B-4C0D0D01E67A.jpeg
    220.6 KB · Views: 2
Waarschijnlijk heb je de kabelboomdraad van het achterlicht aangesloten op de massadraad van het achterlicht.
 
Ik heb het zwarte draad verbonden met de geschakelde min- van de scooter De geel/ groene met de geelgroen die verder gaat en de blauwe met de geschakelde +plus van de scooter
 
Een Aerox heeft geen geschakelde min, dit is gewoon massa of min-pool accu.

De blauwe met de geschakelde plus van je scooter, zeg je.
Weet je zeker dat blauw je achterlicht is en niet de massa draad van deze led-verlichting????

Heb je bij dit achterlicht geen aansluitschema of welke draadkleur wat voorstelt?

Eerlijk gezegd, denk ik nog steeds dat de draadboomdraad van je achterlicht op de massadraad van je achterlicht zit!!!

MAW, de zwarte draad van je nieuwe achterlicht is voor je achterlicht en de blauwe draad van je nieuwe achterlicht is massa.
Dus zwarte en blauwe draad wisselen.
 
Back
Top