remlicht werkt niet

wings58

Well-Known Member
Mijn remlicht werkt niet. Er zit een nieuwe lamp in en er zit stroom op de draden wat kan er mis zijn. De rest van de verlichting werkt allemaal.:!
 
Advertisement - register to remove this

de lamp is goed remlichtschakelaar los gehaald draden los gehaald hoe verbind ik ze nou door om te zien of het werkt. ik heb een zwarte draad met stroom en een groene zonder stroom.:?
 
Zit er geen oxidatie op de contacten van je lamp in de fitting ? Zet eens 12v via je accu op je lampje, dus gewoon 2 draden aan je accu maken en 1tje tegen de zijkant van het lampje houden en de andere een voor een op de 2 puntjes van je achterlicht. Kijk eens of beide gloeidraden dan werken, dan pas weet je zeker dat je lampje goed is.
 
lamp is goed ik heb het gedaan zoals boven beschreven. Maar ik denk het probleem te hebben gevonden en dat is geen goeie aarde, want als ik de stroom draad op de lamp hoe en een losse draad op het frame hoe brandt hij wel dus ga ik daar even mee verder. Allen bedankt voor het meedenken.+ralf+
 
Vandaar dat je even de contacten in de fitting moet nakijken, hier komt regelmatig corrosie op. Even met een spits schroevendraaiertje er overheen krabben en dan moet het weer goed zijn.

Als dat niet werkt dan moet je idd de massakabel die naar je fitting gaat maar eens even nakijken
 
Er zit geen corrosie op de fitting want ik heb de kabel met fitting op de accu aangesloten en hij brandt, dus net wat jij zegt de massakabel nakijken is er een manier om een extra massakabel van de remschakelaar aan te leggen naar de fitting?
 
De mogelijkheid is er altijd voor maar hoe dat precies in zijn werk gaat durf ik niet te zeggen, die kabels van je remlichtschakelaar verdwijnen de kabelboom in. Dan zul je moeten doormeten met een multimeter waar de fout zit
 
Back
Top