Remlicht stuk piaggio zip

Marti

New Member
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een piaggio zip iget 2018 gekocht via marktplaats.
Mijn remlicht heeft het nooit gedaan en ik dacht laat ik er eens naar kijken omdat het best gevaarlijk is om zonder remlicht te rijden.

De 3 lampjes werken en branden allemaal even vel. Als ik mijn remhendels indruk gaan de lampjes of een van de lampjes niet veller branden.
Ik wil misschien een led smoke achter licht kopen van power 1 maar gaat mijn remlicht dan wel werken? Wat is wijsheid? En wat zou ik eraan kunnen doen dat mijn remlicht misschien weer gaat werken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen dat zou ik erg op prijs stellen.

Mart.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een tijdje geleden een piaggio zip iget 2018 gekocht via marktplaats.
Mijn remlicht heeft het nooit gedaan en ik dacht laat ik er eens naar kijken omdat het best gevaarlijk is om zonder remlicht te rijden.
Waarom heb je zolang gewacht met het maken van de defecte verlichting ?
Wat mij verbaasd is dat men, vaak, zo laks omgaat met veiligheid.
Wanneer ik merk dat een lampje defect is, vervang ik deze z.s.m.

Als ik mijn remhendels indruk gaan de lampjes of een van de lampjes niet veller branden.
Check of de remlichtschakelaar defect is of dat deze geoxideerd is.
Zie foto van de schakelaar en waar de oxidatie kan zitten.

Wat je zeker moet checken is of er oxidatie zit bij de aansluiting van je remlicht.

Remlichtschakelaar 1.jpg
 
Waarom heb je zolang gewacht met het maken van de defecte verlichting ?
Wat mij verbaasd is dat men, vaak, zo laks omgaat met veiligheid.
Wanneer ik merk dat een lampje defect is, vervang ik deze z.s.m.


Check of de remlichtschakelaar defect is of dat deze geoxideerd is.
Zie foto van de schakelaar en waar de oxidatie kan zitten.

Wat je zeker moet checken is of er oxidatie zit bij de aansluiting van je remlicht.

View attachment 53790
Bedankt voor je antwoord. Om dat te zien moet ik de stuurkap eraf halen neem ik aan? Ik ga morgen even kijken erna.
 
Zitten de juiste lampen gemonteerd en
Indien dit duplo lampjes zijn, zitten ze goed ingedraaid zodat beide plussen correct in de fitting zitten?
Groet
 
Zitten de juiste lampen gemonteerd en
Indien dit duplo lampjes zijn, zitten ze goed ingedraaid zodat beide plussen correct in de fitting zitten?
Groet
Zitten de juiste lampen gemonteerd en
Indien dit duplo lampjes zijn, zitten ze goed ingedraaid zodat beide plussen correct in de fitting zitten?
Groet
IMG_20200328_142238.jpgIMG_20200328_142427.jpg
Er zit een groter lampje in die goed aansluit(zie eerste foto)
En 2 kleinere lampjes met een klik aansluiting waar de verf een beetje van afbladderd.
Welk lampje is van het remlicht en wat kan ik heb beste doen?
 
Heel erg bedankt voor het helpen ik ben erachter aangezien 1 remlicht schakelaar stuk was bleef hij remlicht geven ook als ik niet remde ik ga 2 nieuw rem schakelaars kopen ook al doet 1 het nog wel heel erg bedankt voor jullie tijd.
Groetje mart
 
Heel erg bedankt voor het helpen ik ben erachter aangezien 1 remlicht schakelaar stuk was bleef hij remlicht geven ook als ik niet remde ik ga 2 nieuw rem schakelaars kopen ook al doet 1 het nog wel heel erg bedankt voor jullie tijd.
Groetje mart
Mooi dat je het probleem hebt gevonden !
Een paar tips van mij:
1: Spuit voor het monteren de aansluitingen/stekkertjes in met contactspray.
2: Koop ook even nieuwe lampjes als je toch bezig bent.
Buig bij de steeklampjes de veertjes iets naar buiten zodat deze beter contact maken en goed blijven zitten.
Zie foto.
Steeklampje.jpg
 
Back
Top