Remlicht Schakelaar

Status
Not open for further replies.

Tofman126

Aerox R
Mijn remlicht van me aerox doet het niet. Heb inmiddels het achterlicht nagekeken maar alles zit goed aangesloten. Dus ga ik er vanuit dat het de schakelaartjes bij de remhendels zijn.

Alleen waar zitten die precies bij de remhendels? Moet ik een kap eraf halen, en hoe zien ze er ongeveer uit.
 
Advertisement - register to remove this

het kan idd zijn dat je 'remcilindertjes' kapot zijn...( zo noem ik ze iig, echte naam weet k niet... :p )

wss zit alleen je stuurkap in de weg...
bijde remhevels zie je aan de kant van de remvloeistofpotjes zie je vanzelf een plek waar de remleiding aan vast zit, en dan zie je ook een draad naar je remhevel toelopen...
als je dat kabeltje eraf trekt dan zit daar zo'n remcilinder in, die draai je eruit en daar haal je een nieuwe voor... ;)
 
CiRox said:
het kan idd zijn dat je 'remcilindertjes' kapot zijn...( zo noem ik ze iig, echte naam weet k niet... :p )

wss zit alleen je stuurkap in de weg...
bijde remhevels zie je aan de kant van de remvloeistofpotjes zie je vanzelf een plek waar de remleiding aan vast zit, en dan zie je ook een draad naar je remhevel toelopen...
als je dat kabeltje eraf trekt dan zit daar zo'n remcilinder in, die draai je eruit en daar haal je een nieuwe voor... ;)

Oke, dan ga ik het zo is proberen. Kan ik in de stuurkap gewoon de knipperlichten laten zitten?

En hoe krijg ik het makkelijkste de stuurkap eraf?
 
Door de imbusjes los te halen :)

Het is een beetje te toevallig als beide rem-contacten kapot zijn. Zeker weten dat het niet iets anders is? Doen alle andere electrische dingen t wel nog?
 
doorgebrand lampje? gecorrodeerde contacten? check anders eerst ff die lampies met 2 draadjes op de accu ofzo..dan ben je daar alvast zeker van, want zoals Cipher al zegt, 2 remschakelaartjes tegelijk kapot??

nog een vraagje: bedenk ik me net,
als je electrisch wilt starten mot je ook je rem ingeknepen houden anders wil die niet..
oftewel..kun je electrisch starten? zoja dan ben je er vrij zeker van dat de schakelaartjes niet stuk zijn en kun je het probleem ergens anders gaan zoeken

mvg Wouter
 
Elektrische start werkt ook niet super. Komt denk omdat ik nog niet rijdt en hem dan toch wel vaakt start waardoor de accu capiciteit niks is.

Maar als de elektrische start het niet doet. Kan het dan kloppen dat die dingen ook kapot zijn.

Het zijn toch van die goude dingen met aan elke kant een zwart buisje en 2 goude nippeltjes?
 
woutersalad said:
doorgebrand lampje? gecorrodeerde contacten? check anders eerst ff die lampies met 2 draadjes op de accu ofzo..dan ben je daar alvast zeker van, want zoals Cipher al zegt, 2 remschakelaartjes tegelijk kapot??

nog een vraagje: bedenk ik me net,
als je electrisch wilt starten mot je ook je rem ingeknepen houden anders wil die niet..
oftewel..kun je electrisch starten? zoja dan ben je er vrij zeker van dat de schakelaartjes niet stuk zijn en kun je het probleem ergens anders gaan zoeken

mvg Wouter

om elektrisch te starten moet je idd je rem inhouden maar volgens mij hoeft je remlicht dan niet te branden.. bij een vriend van mij doet het remlicht het ook nie, alleen als hij zijn hevels echt heeel hard inknijpt.. maar hij start wel gewoon elektrisch omdat die remcontactjes niet kapot zijn.. misschien heeft tofman dat ook wel?
 
JelleRox said:
om elektrisch te starten moet je idd je rem inhouden maar volgens mij hoeft je remlicht dan niet te branden.. bij een vriend van mij doet het remlicht het ook nie, alleen als hij zijn hevels echt heeel hard inknijpt.. maar hij start wel gewoon elektrisch omdat die remcontactjes niet kapot zijn.. misschien heeft tofman dat ook wel?


dat zou kunnen maar het is wel 1 en hetzelfde schakelaartje dus in principe zou als je electrisch kunt starten je remlicht ook moeten gaan branden.
 
Je zou haast denken dat het achterlichtlampje gewoon kapot is :X De contactjes in de rem werken, anders heb je geen elektrische start. Dus moet het probleem ergens anders zitten... Bij de lamp toch lijkt mij dan.
 
Dan hoop ik ook dat het dat is.

Ik ga zometeen maar zo'n lampje halen en misschien gelijk een remlichtschakelaartje.

Kan het ook niet alleen wezen dat een stekkertje bij de achterlamp verkeerd om zit?
 
@ cirox , remlichtschakelaar heet zo'n ding officieel...

je kunt simpel testen of die kapot is =, je kunt namelijk de stekkertjes ervan (zitten achterop de remlichtschakelaar) even lostrekken en tegen elkaar aan houden , doet het lampje het dan wel licht het aan de schakelaar , doet ie het dan niet licht het aan de verlichting.

als ie electrisch start met de linker EN de rechter remhendel is het schakelaartje niet kapot , dan is er wat anders loos.
 
Aha, goed idee :D

Ik ga het zometeen proberen...

*Edit

Het is gelukt, het is me lampje en ook 1 schakelaartje. Het probleem is nu alleen dat ik de handrem niet goed krijg.

Het lukt me niet om de handrem zo "af te stellen" dat als ik de handrem loslaat hij het schakelaartje indrukt, en als ik de handrem in knijp hij goed de rem indrukt.

Hoe doe ik dit het slimste? Zelf dacht ik of dat puntje van de rem langer maken, of een langer schakelaartje. Maar aangezien ik dit nog nooit heb gedaan lijkt me dat je dit toch ook wel kan afstellen?

Alleen hoe?
 
Last edited:
Tofman126 said:
Aha, goed idee :D

Ik ga het zometeen proberen...

*Edit

Het is gelukt, het is me lampje en ook 1 schakelaartje. Het probleem is nu alleen dat ik de handrem niet goed krijg.

Het lukt me niet om de handrem zo "af te stellen" dat als ik de handrem loslaat hij het schakelaartje indrukt, en als ik de handrem in knijp hij goed de rem indrukt.

Hoe doe ik dit het slimste? Zelf dacht ik of dat puntje van de rem langer maken, of een langer schakelaartje. Maar aangezien ik dit nog nooit heb gedaan lijkt me dat je dit toch ook wel kan afstellen?

Alleen hoe?

dat klopt , bij aerox zit een randje waar de schakelaar normaal gesproken in valt , maar de meeste imitatie remlichtschakelaars zijn dikker of zo anders dat ze er niet goed invallen. je kunt het randje wegvijlen of gewoon een ander schakelaartje pakken die wel past. is een veelvoorkomend probleem bij aerox.
 
CiRox said:
k zat er al op te wachten dat jij me zou corrigeren... :+ :*

er moest wel iemand zijn die de naam er wel van wist... :p


tja , tis mooi als iedereen het beestje onder dezelfde naam noemt :)

zelfde dat sommige mensen pet tegen cilinder kop zeggen , ding heet gewoon cilinderkop , pet zal wel iets van "pad" in het engels zijn ofoz ...

pet zet je op je hoofd :p

weer wat geleerd ;)
 
melf #50 said:
tja , tis mooi als iedereen het beestje onder dezelfde naam noemt :)

zelfde dat sommige mensen pet tegen cilinder kop zeggen , ding heet gewoon cilinderkop , pet zal wel iets van "pad" in het engels zijn ofoz ...

pet zet je op je hoofd :p

weer wat geleerd ;)

dan nog maar niet te spreken over de belgen met hun andere benamingen... :X 8P
(bijv. frame = kader x| )
 
electra

wie kan mij helpen,ik heb een vreemde storing in mijn electra van men aerox.het volgende normaal als je de rem hevels in trekt heb je spanning op alle twee draadjes.bij mij is het net anders om,als ik ze in trek heb ik op een draadje spanning en doet de electrice start het ook niet,en gewoon los laten doet de elec start het wel.wie weet hier raad mee?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top