Remlicht, knipperlicht, claxon etc..

Mafs

Well-Known Member
Hey jongens,

Natuurlijk heb ik weer een probleempje met mijn Aprilia SR :*
Accu laadde niet bij, allemaal prima. Nieuwe spanningsregelaar erop en dat was ook weer gefixt.

Nu zit ik alleen met het probleem dat m'n remlichten, knipperlichten, claxon en brandstof meter het niet meer doen. Alles wat dus op de accu zit.
Dit na vervanging van de spanningsregelaar, en het startrelais.

Accu heeft op dit moment op uit 11,47 volt (heeft tijdje geen stroom gehad dus). Maar als ik het contact op 'aan' zet gebeurd er verder niks en blijft de stroom hetzelfde. (Hiervoor ging er toch zo'n 3 volt vanaf voor de brandstofmeter enz.)
Als de scooter loopt krijgt hij zo'n 14,5 volt en op vol gas zo'n 16. (er zijn dus geen gebruikers).

Hopend op een reactie.

Dankje wel alvast <]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Steek er even een nieuwe zekering in het kan zijn dat die is doorgebrand doordat je spanningsregelaar kapot is gegaan.
 
Anders ff de kortsluitstroom meten van de accu, alles loskoppelen en de 10A ampèremeter functie gebruiken. Deze moet normaal > 10A zijn, dus je zal even een waarde zien op de meter en daarna out of limit.
 
Hallo jongens, sorry voor de late reactie.
Bleek dat een draadje van de spanningsregelaar niet goed zat. Hierna had ik weer knipperlichten en de rest.

Helaas ging het gisteravond weer mis, niks doet het meer. Behalve de benzinemeter, die doet het nog enigsinds.

Ik zal vanmiddag rond een uurtje of 1 de spanning en de ampère's gaan meten, ik laat het nog weten.

En hebben jullie nog ideeën verder, dan mag je dat altijd laten weten :)
 
Even weer een update'tje.
Accu laad weer niet bij.. zit dus een nieuwe spanningsregelaar op. Zal deze alweer kapot zijn, en hoe zou dat kunnen? Denk zelf aan kortsluiting ergens.

Overigens heb ik geprobeerd de ampères te meten, helaas krijg ik geen meting. Doe denk ik iets fout? Ik doe de rooie kabel van de multimeter in de ampère 'functie' van de multimeter en dan doe ik dus de kabels gewoon op de + en - van de accu..
 
Heb je het stekkertje van de meter wel in het ampère gat zitten?

Edit: Oh las het verkeerd. Krijg je ook helemaal niks geen waarde?

Normaal moet je wel iets van een waarde krijgen, of hij nou leeg is of niet
 
De normale verlichting doet het inmiddels ook niet meer. Zal dit toch aan de lichtspoelen te wijten zijn?
 
Laatste update, want het is gefixed :)

Spoelen waren goed, al een beetje roestig. Dus schoongemaakt en klaar.
Daarna kabelboom eruit gehaald, en ja hoor. De oranje draad die naar de spanningsregelaar gaat was kapot en maakte kortsluiting met het andere oranje draadje.
Dit gerepareerd, alles weer gemonteerd en voor de zekerheid ervoor gezorgd dat de spanningsregelaar goede massa had.

En nu doet alles het ineens weer, al sinds vrijdag dus het houdt nog steeds.

In ieder geval bedankt voor de tips, maar dit konden jullie ook niet weten :)
 
Back
Top