Remlicht blijft branden Piaggio fly 4T

Kevin010

New Member
Hooi, Ik heb een piaggio flyh 4t.

Sinds kort blijft mijn remlicht branden.

Als ik beide remlichtschakelaars los haal blijven ze nogsteeds aan.

Iemand enig idee / tips ?

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Bij je stuur zit als het goed is een remlicht schakelaar. Wanneer je de rem los laat worden deze ingedrukt.
Wanneer je de rem inschakelt word hij losgekoppelt en maakt hij contact zodat je remlicht gaat branden.
Wat hier het geval kan zijn is dat de 1 van de 2 schakelaar kapot zijn of dat hij naar binnen blijft staan door vuil.
Kwestie van even loshalen en onderzoeken.
 
Bij je stuur zit als het goed is een remlicht schakelaar. Wanneer je de rem los laat worden deze ingedrukt.
Wanneer je de rem inschakelt word hij losgekoppelt en maakt hij contact zodat je remlicht gaat branden.
Wat hier het geval kan zijn is dat de 1 van de 2 schakelaar kapot zijn of dat hij naar binnen blijft staan door vuil.
Kwestie van even loshalen en onderzoeken.

Dit heb ik al geprobeerd. In mijn post staat dat als ik alle 2 de kanten loshaal dat het remlicht nogsteeds brand. is er nog een ander idee ? mvg
 
Als ik beide remlichtschakelaars los haal blijven ze nogsteeds aan.
Wanneer de remhendel niet wordt aangetrokken, dan is pinnetje van de schakelaar ingedrukt.
Wanneer deze is ingedrukt, dan is het circuit gesloten en is het remlicht uit.
Bij aantrekken wordt het circuit onderbroken en gaat het remlicht aan.
Dus als je een of beide schakelaars loskoppelt, dan is het circuit onderbroken en blijft het licht branden.
Het is wel een beetje tegenstrijdig van hoe een schakelaar (normaal) werkt.
Het kan heel goed zijn dat de schakelaar defect is en zijn werk niet meer doet.
Heb je al gekeken of er oxidatie op de aansluitingen zit ?
Rood = Het pinnetje.
Groen = De aansluiting.
Zie foto.

Remlichtschakelaar.jpg
Haal de kabels los van de schakelaar en controleer het circuit door de + en - van de kabel kort te sluiten d.m.v. een stukje ijzerdraad/paperclip.
Wanneer het remlicht dooft, dan moet je toch echt het probleem bij de schakelaar(s) zoeken.

Succes !
 
Last edited:
Dit heb ik al geprobeerd. In mijn post staat dat als ik alle 2 de kanten loshaal dat het remlicht nogsteeds brand. is er nog een ander idee ? mvg
Vraag is eigenlijk, wat bedoel je met "2 de kanten los haal"?

Bedoel je hiermee:
  1. Dat je de schakelaars uit de remhendels hebt genomen maar de draden aangesloten hebt gelaten op de schakelaars.
  2. Dat je aan beide zijden tegelijkertijd de draden van de schakelaars hebt losgekoppeld?
 
Back
Top