Remlicht blijft branden en elektrische start werkt niet - neo's

Dennistgb

Well-Known Member
Hallo
ik ben in het bezit van een yamaha neos en ik heb een probleempje.

mijn remlicht blijft branden, zo gauw ik de scooter start.
dus ik heb altijd een 'fel achterlicht.'
ook werkt mijn elektrische start niet, heeft dit misschien iets met elkaar te maken?

ik had al wat rond gezocht in de forums, en ik heb geprobeerd de remlichtschakelaars te testen. maar als ik die draden loskoppel gebeurt er niks, het remlicht blijft branden. ook als ik de draden tegen elkaar aan hou blijft het remlicht branden.

ik heb de kappen verwijderd zodat ik nu bij de accu kan, misschien is het iets met de zekering? heb al gezocht maar kan die zekering niet vinden.

verder deden de knipperlichten het gister nog heel even, maar nu ineens ook niet meer?

alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Advertisement - register to remove this

Als ik de scooter start blijft alles hetzelfde. Als de scooter uitstaat, dan heb ik helemaal geen licht maar als ik hem start blijft het remlicht branden. Als ik de remmen inknijp als hij uitstaat, gebeurd er ook niks
 
draden tegen elkaar aan houden betekent juist dat het remlicht zou gaan branden.

dus OF je hebt ergens wat niet goed zitten (stekkers , draden aan elkaar oid) of je lampje maakt sluiting ergens.

als je zonder licht aan start doet ie het dan ook?


de zekering kan het niet zijn , dat zou het lampje het helemaal niet doen , vrij logisch ook..

de zekering zit overigens voor de accu normaal gesproken in een wit kokertje.
 
Nee, als ik de scooter start met het licht uit, brand er achteraan ook niks.

Dus nu moet ik de draden bij langs gaan of ze overal op de goeie plek zitten?
Het kan niet aan het lampje zelf liggen?
 
dan heb je waarschijnlijk gewoon een draadje verkeerd om zitten , of zelfs de lamp!

dus kijk even bij het achterlicht!
 
Hm in me achterlicht zitten 3 plugjes, ik kan ze eruit halen en verwisselen maar er veranderd weinig?ik krijg in ieder geval geen gewoon licht, alleen dat felle remlicht?
 
er is altijd 1 massa , deze moet blijven zitten , op de lamp zitten 2 puntjes op de achterkant , waar 2 lipjes overheen zitten , hieraan zitten weer 2 lipjes waar de stekkers op zitten, alleen deze 2 kun je even wisselen om te proberen!

als dit niet werkt kan het alleen nog maar ergens anders in de bedrading zitten als de beide remlichtschakelaren uit geschakeld zijn (even stekkers links en rechts eraf pakken en zorgen dat ze niet aan elkaar zitten!)
 
Back
Top