remklauw spuiten, gewoon loshalen?

Erwin280

Well-Known Member
Het gaat hier om een sr. Ik wou mijn remklauwen spuiten in de kleur rood en daarvoor moet ik ze loshalen. Ik heb gezien hoe ik ze los moet halen maar kan ik er dan ook een tang opzetten (remslang) zodat het er niet uitloopt of is dat slecht voor de remslang. Ik weet ook niet de remolie aan vervanging toe is hij heeft nu net 14.000km gelopen.
Ik heb de how to bekeken en ontluchten lijkt me geen probleem.

Mijn vragen.

1. kan ik een tang op mijn remslangzetten.

2. Is mijn remolie aan vervanging toe.

3. Hoeveel remolie zou ik dan nodig hebben.

4. Blijft het spuitbusverf wel goed en lang zitten op een remklauw.

5. Nog dingen waar ik op moet letten tijdens het loshalen van de remklauw.
 
Advertisement - register to remove this

Erwin280 said:
Het gaat hier om een sr. Ik wou mijn remklauwen spuiten in de kleur rood en daarvoor moet ik ze loshalen. Ik heb gezien hoe ik ze los moet halen maar kan ik er dan ook een tang opzetten (remslang) zodat het er niet uitloopt of is dat slecht voor de remslang. Ik weet ook niet de remolie aan vervanging toe is hij heeft nu net 14.000km gelopen.
Ik heb de how to bekeken en ontluchten lijkt me geen probleem.

Mijn vragen.

1. kan ik een tang op mijn remslangzetten.

2. Is mijn remolie aan vervanging toe.

3. Hoeveel remolie zou ik dan nodig hebben.

4. Blijft het spuitbusverf wel goed en lang zitten op een remklauw.

5. Nog dingen waar ik op moet letten tijdens het loshalen van de remklauw.

1. Zou ik niet doen, gewoon ontluchten.. kan nooit geen kwaad:)

2. Weet ik niet, als je hem toch uitmekaar haal kan je hem net zo goed ontluchten.. is dat ook weer gedaan.

3. 1 flesje is wel genoeg (kan je bij je dealer krijgen)

4. Ja, heb zelf ook me remklauw met normale verf rood gespoten. alleen staat de scooter nu op Politie bureau:mad:

5. Ja, dat het rubbere afdichtingsrubbertje niet kwijt raak, en als het kan even een nieuwe monteren. En dat de 2 bouten die de klauw bijmekaar houden niet afbreken!

Suc6 ermee:W
 
Nee maar over vraag 1 loopt de remvloeistof niet uit de slang als de slang los is, bij auto's is dit namelijk wel zo vandaar de tand of verversen. En zit er coating op de remklauw? Want coating krgij je er niet vanaf met verfafbijt of ik zou er overheen moeten spuiten.
 
idd ik zou ook sandor ze manier doen lekker makkelijk.
wil je echter het beste resultaat zou k ze toch even uit elkaar halen.

let er wel op dat je geen remvloeistof niet op je verse lakje komt want dat is nogal agressief:p
 
als je het remsysteem gewoon los haald , dus de klauw eraf draait dan kun je gewoon de slang laten hangen met een doek eronder , dan lekt ie wel iets maar dat boeit dan niet , je kunt dan de klauw spuiten.

als je m er weer op zet draai je gewoon de slang er weer op , draait je het reservoir los en kijk je hoeveel er nog in zit , zorg dat ie tijdens het ontluchten altijd halfvol zit ongeveer. dan knijp je een paar keer je remhendel in zonder te ontluchten , na zo'n tien keer draai je heel snel de ontluchtingsnippel los en vast ,dus los/vast in 1 keer. wel de remhendel ingeknepen houden als je dit doet , als ie weer dicht is rem weer loslaten en opnieuw pompen en ontluchten net zo lang tot hij druk heeft , dan nog 2 of 3 keer de nippel losdraaien voor de zekerheid.

zorg wel dat je altijd een het dekseltje op het reservoir doet (gewoon loas erop leggen) en genoeg doeken erbij hebt want het smeert nogal..
 
Back
Top