Remklauw loshalen???

Bloodoo

Well-Known Member
Hey ik heb een aerox en ik probeer mn remklauw van tussen me schijf en me velg te halen maar het lukt niet?? Ben ik verplicht me velg af te halen om me remklauw los te maken??
 
Advertisement - register to remove this

Nee, daarvoor hoef je niet de velg te demonteren.

Gewoon de 2 bouten loshalen waarmee hij aan je voorvork vast zit (beslist niet de 2 andere, want daarmee splijt je de klauw). Daarna kan je met een beetje wrikken de hele klauw van je schijf af 'schuiven'.

suc6
 
Hmm...mijn mn speedfightje krijg ik ook mn klauw niet van mn schijf af omdat mn velg in de weg zit. Als jij dat ook hebt, moet je idd echt je wiel dr ffiejs af halen (denk ook je uitlaat)...
 
Ligt aan de groote van je velg. Bij 10" lukt het je niet, omdat de klauw bijna op de velgrand hangt. Bij 13" is het geen probleem, daar kan je de klauw ver genoeg naar achteren halen.

Wat je kan doen is de remschijf iets losmaken, zodat je de klauw net buiten de velgrand kan krijgen en die kan je dan zo van de schijf halen.
 
Zorg iig dat de spaken niet in de buurt zitten en ook dat het ventiel aan de andere kant zit. Dan kan het net.

Je zou evt de moer vd velg ff los kunnen draaien en dan de velg ff 'los' hangen (dus zonder de uitlaat te verwijderen).

Maargoed, als jij een aerox hebt dan moet het wel willen (beetje wrikken)
 
Back
Top