Remblokjes vervangen: is dit een foutje??

ZAPC

Well-Known Member
Probeer mijn remblokken te vervangen, kwam ik deze info tegen op internet.. maar voor me gevoel nogal tegenstrijdig en raar: op welke kant moet er nou een beetje lagervet/kopervet?? aan de zijden met het speciale remmateriaal... of aan de kant waar de zuiger van de klauw tegen het blokje komt..??

zie: (gekopieerd van website)

Wisselen van de remblokken:
Doe altijd een beetje kopervet aan de achterzijde van de nieuwe remblokken voor je ze plaatst (dus de de zijden met het speciale remmateriaal).
Zorg er voor dat het frictiemateriaal altijd naar de binnenzijde van de klauw gericht zit (waar de remschijf tussen moet).
Duw nu het pennetje weer voorzichtig op z'n plaats nadat je ze een beetje hebt ingewreven met kopervet.
Daarna kunnen de borgpinnetjes er weer op, met het plastic beschermkap
 
Advertisement - register to remove this

ik vind het niks anders dan rare zinnen :*

mja , kopervet idd op de achterkant van het de blokken , zo moeilijk is dat niet toch?

je kunt toch zelf wel nagaan dat als je vet op frictiemateriaal smeert dat het niet best meer remt? ;)
 
en de remblokjes even inremmen , dwz dat je niet direct vol moet remmen , moet je eigenlijk nooit doen als het kan , gewoon kort remmen , en zijn de blokken na een dagje gewoon ingesleten kun je het beste vrij hard maar kort remmen.

dus niet lang achter elkaar vasthouden.
 
Back
Top