Rem Zip2000 4t

Ik heb een vraag over de achterrem , die heb ik van de week gemonteerd alleen hij remt niet, alles is goed gemonteerd alleen bij het indrukken van de rem gaat het wiel stuk(waar het einde van de remkabel door gemonteerd wordt) naar onder en remt hij niet maar als ik hem met de hand naar boven duw remt hij wel .. hoe krijgt ik dit nu goed ?
 
Advertisement - register to remove this

Kun je een filmpje of een foto plaatsen , uit je verhaal begrijp ik niet wat er gebeurt. Of juist niet gebeurt.
Bedoel je dat je naaf gaat draaien , in plaats van dat de hevel naar voren wordt getrokken door de remkabel ?
Dan zit de borging van de naaf tegen het verdraaien niet goed , en zal je die goed moeten doen neem ik aan.
 
Kun je een filmpje of een foto plaatsen , uit je verhaal begrijp ik niet wat er gebeurt. Of juist niet gebeurt.
Bedoel je dat je naaf gaat draaien , in plaats van dat de hevel naar voren wordt getrokken door de remkabel ?
Dan zit de borging van de naaf tegen het verdraaien niet goed , en zal je die goed moeten doen neem ik aan.
Beste trabiarie thanks voor je reactie , de hevel wordt gewoon naar voren getrokken alleen dan remt hij niet zelfs niet een beetje ,als ik de hevel met de hand naar boven(achteren) duw dan remt hij wel
 
Moest 5 keer je post terug lezen, en nog snap ik niet wat er staat. Het is een beetje gebrabbel van allerlei woordjes aan elkaar geschreven.
Zou handig zijn als je je post wat meer verduidelijkt. Zodat het te begrijpen is wat je getyped hebt.

Dit soort post haken mensen ook snel op af, en dan krijg je ook geen hulp.
 
Beste eurokit , bedankt voor je reactie ik zal het even wat duidelijker maken, de hevel( zie foto) die wordt naar voren geduwd op het moment dat je de rem inknijpt, dat gebeurd bij mij ook alleen remt hij dan niet , op het moment dat ik handmatig de hevel naar achteren duw remt het achterwiel wel... Een beetje het omgekeerde effect lijkt mij
 

Attachments

  • IMG_20220120_234729.jpg
    IMG_20220120_234729.jpg
    26.4 KB · Views: 1
Beste eurokit , bedankt voor je reactie ik zal het even wat duidelijker maken, de hevel( zie foto) die wordt naar voren geduwd op het moment dat je de rem inknijpt, dat gebeurd bij mij ook alleen remt hij dan niet , op het moment dat ik handmatig de hevel naar achteren duw remt het achterwiel wel... Een beetje het omgekeerde effect lijkt mij

Hij word naar voren getrokken, niet geduwd.


op het moment dat ik handmatig de hevel naar achteren duw remt het achterwiel wel

Dan duw je hem de verkeerde kant op.

De remhevel gaat bij gebruik naar beneden, en bij los laten van je remhendel, komt deze hevel omhoog.

Er zit een asje in het blok. En aan de binnenkant van het carter, waar je achterwiel op zit, zit een plat stukje waar een kant van je remblokken op leunt.

Als je die remhevel bedient. Zal ook dat plat stukje verdraaien en zo komen dan je remblokken omhoog en tegen de binnenkant van je remtrommel.

* Of de positie van dat asje is niet goed gemonteerd in combinatie met die remhevel. Dan kan die bewegen wat hij wil, maar dan krijgt hij de remblokken of niet in beweging of niet hoog genoeg.

Een andere reden dat hij niet remt kan zijn dat de wartel op de remkabel iets moet worden bijgesteld zodat de slag anders word.
 
Als je het wiel er weer afhaalt , dan zie je de schoenen zitten , en kun je zien wat er verkeerd gaat. En zoals Eurokit zegt aan het asje zitten twee platte kanten die je schoenen bewegen , die tegen deze kanten aanzitten , en bij elkaar gehouden worden door een veer . Links of rechts om zou hetzelfde moeten doen , omdat de schoenen uit elkaar gedrukt worden door de platte kanten. Kan haast niet verkeerd zou je zeggen . Zitten de schoenen niet per ongeluk verkeerd , ik bedoel is er misschien verschil in de linker en rechter , of kan dit niet? En zijn het precies dezelfde als die je eruit gehaald hebt.
 
Ik denk dat het heveltje waarvan je een foto hebt bijgevoegd in je post #5 verdraait zit op het asje.
Dit heveltje zit middels een m6 boutje geklemt op het asje.
Zowel heveltje als asje zijn voorzien van tandjes zodat het heveltje niet zo snel ongewild over het asje kan verdraaien.
Om dit weer goed te krijgen moet je de remkabel even uit het heveltje haken en het boutje lossen.
Dan het heveltje een paar tandjes verplaatsen tegen de klok in, daarna boutje weer vastzetten en remkabel weer inhaken op het heveltje.
Als hij dan nog niet (goed) remt, hetzelfde nog een keer.
Daar waar de buitenkabel eindigd zit meestal ook een stelschroef, deze kun je in en uitdraaien met hetzelfde effect als het verdraaien van het heveltje alleen hiermee kun je wat fijner de remkracht bijregelen.
 
Ik denk dat het heveltje waarvan je een foto hebt bijgevoegd in je post #5 verdraait zit op het asje.
Dit heveltje zit middels een m6 boutje geklemt op het asje.
Zowel heveltje als asje zijn voorzien van tandjes zodat het heveltje niet zo snel ongewild over het asje kan verdraaien.
Om dit weer goed te krijgen moet je de remkabel even uit het heveltje haken en het boutje lossen.
Dan het heveltje een paar tandjes verplaatsen tegen de klok in, daarna boutje weer vastzetten en remkabel weer inhaken op het heveltje.
Als hij dan nog niet (goed) remt, hetzelfde nog een keer.
Daar waar de buitenkabel eindigd zit meestal ook een stelschroef, deze kun je in en uitdraaien met hetzelfde effect als het verdraaien van het heveltje alleen hiermee kun je wat fijner de remkracht bijregelen.
Top bedankt ! Dat was de gouden tip hij remt nu weer als vanouds
 
Back
Top