Beste eurokit , bedankt voor je reactie ik zal het even wat duidelijker maken, de hevel( zie foto) die wordt naar voren geduwd op het moment dat je de rem inknijpt, dat gebeurd bij mij ook alleen remt hij dan niet , op het moment dat ik handmatig de hevel naar achteren duw remt het achterwiel wel... Een beetje het omgekeerde effect lijkt mij
Hij word naar voren getrokken, niet geduwd.
op het moment dat ik handmatig de hevel naar achteren duw remt het achterwiel wel
Dan duw je hem de verkeerde kant op.
De remhevel gaat bij gebruik naar beneden, en bij los laten van je remhendel, komt deze hevel omhoog.
Er zit een asje in het blok. En aan de binnenkant van het carter, waar je achterwiel op zit, zit een plat stukje waar een kant van je remblokken op leunt.
Als je die remhevel bedient. Zal ook dat plat stukje verdraaien en zo komen dan je remblokken omhoog en tegen de binnenkant van je remtrommel.
* Of de positie van dat asje is niet goed gemonteerd in combinatie met die remhevel. Dan kan die bewegen wat hij wil, maar dan krijgt hij de remblokken of niet in beweging of niet hoog genoeg.
Een andere reden dat hij niet remt kan zijn dat de wartel op de remkabel iets moet worden bijgesteld zodat de slag anders word.