Rem indrukken bij lage toeren om op te trekken

McDemir

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb enkele maanden geleden een tweedehandse scooter gekocht die het tot vorige week prima deed. Wanneer ik wil optrekken maakt de scooter een haperend geluid en wilt niet optrekken. Hij loopt dan heel lang met 10km/u en als ik geluk heb trekt die na een tijdje wel op naar de 50. Ik heb echter gemerkt dat wanneer ik mijn rechter rem een centimeter indruk de scooter oppeens wel heel goed reageert.

Scooter heeft een kleine beurt gehad maar het probleem is hiermee niet opgelost. Heeft iemand misschien een idee waar dit mee te maken kan hebben? Ik vind het nogal gek dat wanneer ik de rem indruk het probleem oppeens verdwijnt. Het doet zich dus alleen voor bij lage snelheden (optrekken vanuit stilstand of bij bochten).
 
Advertisement - register to remove this

Hallo McDemir,

Het lijkt erop dat er ergens weerstand (meestal roest) zit in jouw stroomcircuit van jouw ontsteking. En dat die weerstand van ondergeschikt belang wordt wanneer een stroom gaat lopen langs de plus/ of aarde kant van jouw remlicht, deze neemt het als het ware over.

Je zegt: ' Ik vind het nogal gek...- opeens verdwijnt.' Indien mijn gedachte klopt, gaat het om de stroom en niet om de mechanische remactie. Simpel gezegd: Het laten branden van jouw remlampje.

Het is echter niet te zeggen waar / welke aansluitingen tot problemen leiden. Ik zou beginnen met bobine los nemen en goed aarden (contacten schoonmaken en preventief zuurvrij behandelen) en indien aanwezig, CDI los nemen en aarde een goed contact laten maken.

Daarbij: Graag meer info over uw tweewieler.

Groet,
 
Zoals Harrr reeds al opmerke heeft het waarschijnlijk te doen met een slechte massa verbinding van je blok en of cdi en of bobine.

En zoals gcs100 al opmerkte, het is wel handig als je vermeld om welke scooter het gaat,
 
Back
Top