rem deed plotseling raar

RichardXP

Banned
Toen ik net een stukje aan het rijden was, deed mn achterrem het ineens niet meer. Nu doet hij het weer, maar het lijkt nnet alsof ijzer op ijzer komt (zo´n soort (schuur) geluid)als ik rem of er mee loop. Niet echt goed dus. En mn remschijf was ook behoorlijk heet. Er ziiten ook groeven in mn remschijf best wel diep denk ik.ik maak wel ff fotos. Zijn mijn remblokken op? En hoe kan ik dat controleren. En is die remschijf nog goed?
 
Advertisement - register to remove this

blokken zijn op en me die groeven kan je denk ik je schijf ook wel weggooien, mocht je het nog willen controleren aan de achterkant van je rem kan je als het goed is je blokjes zien zitten met daar tussen schijf.
 
ik was aan het rijden en toen wilde ik remmen maar toen pakte hij niet. Daarna weer wel(goed) En ik heb net goed gekeken naar mn schijven maar er zitten niet hele diep krassen in. Ik zt straks een foto hier. Maar nu hoor je wel een soort schuurgeluid als ik met mn scooter loop. En als ik rij en wil remmen dan ook. Dus klinkt niet echt goed :-(
 
Heb ik ook gehad...ik kocht een runner die nog goed remde, ik had de voorste remblokken al vervangen, maar achter zag ik niet goed hoever ze versleten waren....komt later wel dacht ik..

Een week later hoor ik inderdaad ''ineens'' zo'n schuurgeluid--vooral bij langzaam rijden--.

Schijf naar de gallemiezu en remblokken natuurlijk ook.....

Oplossing: allebei vervangen.
 
zo te zien kan ik ze dus vervangen. Mijn schijven en remblokken dus. (iemand een in de aanbieding?) Maar hoe schadelijk is het om zo rond te blijven rijden(voor een weekje ofzo, ja geld groeit niet op mn rug)? Want ze remmen nog goed? En aangezien ik ze toch ga vervangen maakt het toch niks uit? Of wel? owh ja nog een vraagje: kan ik mn voorremschijf achter gebruiken ?
 
veilig wel
maar niet lang.
Die schijf helpt je remblokjes om zeep voor je het weet

en kijk eerst eens of je de schijf er wel afkrijgt, die van mij zit muurvast en bouten zijn al stukgedraaid
 
misschien kan je je remschijf nog laten afdraaien moet je maar ff bij een scooterdealer of autogarage vragen hoe duur het afdraaien is. als je schijf nog dik genoeg is tenminste.

Afdraaien is altijd nog goedkoper dan een nieuwe remschijf.

en dan ff nieuwe remblokjes er op zetten.

als je een laag schurend geluid hoort dan is het ijzer op ijzer dus zijn je remblokjes helemaal op.

succes er verder mee
 
Originally posted by Sietse
misschien kan je je remschijf nog laten afdraaien moet je maar ff bij een scooterdealer of autogarage vragen hoe duur het afdraaien is. als je schijf nog dik genoeg is tenminste.

Afdraaien is altijd nog goedkoper dan een nieuwe remschijf.

en dan ff nieuwe remblokjes er op zetten.

als je een laag schurend geluid hoort dan is het ijzer op ijzer dus zijn je remblokjes helemaal op.

succes er verder mee

ik denk dat ie z'n blokken/schijf ondertussen wel vervangen heeft hoor !!

Na een maandje..:#
 
Back
Top