This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Rem code op nieuw aerox model

GP1-Aerox

Well-Known Member
Ik heb een nieuwe aerox GP1 gekocht, en exact de zelfde afstelling op exact dezelfde manier aangesloten dan een vriend zijn aerox(oud model 1999). Maar afstelling werkt niet, ook niet als ik die vriend zijn afstelling aansluit(die wel werkt op zijn aerox).

wanneer afstelling is aangesloten reageert het lichtje op de afstelling wanneer we de rem indrukken, en achterlicht werkt ook nog, dus draad van afstelling naar contact, remlicht en naar - van batterij zitten goed.

dus enkel de draad naar de pickup twijfelen we aan. we hebben de afstelling op de rood-witte draad aangesloten.

Kan het zijn dat er door aanpassingen aan het nieuw model we iets extra moeten doen voor aleer die afstelling kan werken?

wat?

thnx

<edit> der heeft mij derstraks nog iemand mij gezegd wat we al vermoeden dat de nieuwe aerox'en een aangepaste ontsteking hebben. Nu blijft het de vraag hoe we dit kunnen omzeilen zonder een heel nieuwe ontsteking te moete plaatsen. Iemand met kennis van ontstekingen die ons hierbij kan helpen? thx <edit>

Last edited:
Misschien eens kijken naar de aansluiting van de massa. ik weet niet waar je die neemt, maar best dat oppervlak eens afschuren. Dat hielp bij mij ook.

Ik ben in garage waar de begrenzer is gekocht, gaan vragen waarom die begrenzer op mijn aerox niet werkt en op een andere aerox (waar de draden identiek het zelfde zijn aangesloten) wel.
Volgens garagist is het onmogelijk een begrenzer op de nieuwe aerox modellen te installeren :s

maar ik twijfel er niet aan dat ik laang niet de enige ben met dit probleem en dat er al zeker wel iemand de oplossing heeft gevonden.

Ik ben niet zeker of het nu met alle nieuwe modellen niet gaat of enkel met de GP1(versie met analoge toerenteller).

mensen met hetzelfde probleem of met een nieuw model waarbij het wel gaat laat mij iets weten aub.

En Bob: ik heb de aansluiting naar de massa aangesloten op de - van de batterij en ik heb alle draden gecontroleerd ze zitten allemaal goed vast.

Voor de duidelijkheid, die 'andere aerox' waar het wel op werkt en waar de draden van de begrenzer exact het zelfde zijn aangesloten is al een oud model van 1999.

Ik heb deze week bij Streetzone ook zo'n aerox zien staan ... Die had een begrenzer op afstandsbediening ...

Bob (zaakvoerder) vertelde me wel dat hij een tijdje heeft moeten kloten om die werkende te krijgen ... het is dus idd niet zo als bij een "oudere" aerox ...

Maar het gaat dus ... alleen weet ik niet hoe ... sry

Ff gechecked ...

Remcode begrenzer werkt dus echt niet op GP1 ... Heeft bob ook geprobeert ... maar lukt niet ... naar importeur gebeld en al en die zij het ook ...

Maar begrenzer met afstandsbediening/knopje zou moeten lukken ...

knippert het lampje de morsecode als je je contact op zet?? als dit is heb je de verkeerde draad bij het contactslot aangesloten hij geeft pas de code als je contact op on zet en de rem 1x in knijpt....

ja het lampje knipper de code pas nadat ik rem 1x maal inknijp

en ik ben er nu toch wel zeker van dat alles correct is aangesloten hoor,
De nieuwe aerox modellen hebben blijkbaar gewoon een andere ontsteking waarop je geen rem code begrenzer kan aansluiten, of mss kan het wel maar dan zou ik het heel interressant vinden moest iemand mij kunnen zeggen hoe