Regels betreft rollerbank

Speedfy

Well-Known Member
Tja, vanmiddag weer is op de rollerbank. Loopt hier projectje in Arnhem; taboe met opgevoerde scooters, we zetten gewoon elke dag, overal en nergens rollerbanken.
Heb tijdens de controle doodleuk een fototje gemaakt met me mobiel met 't volgende resultaat;

Photo-0001.jpg


Kan ik hiermee mijn boete ongeldig laten verklaren etc..? Aangezien er OOK regels zijn voor controle's bij de politie. En ik weet niet beter dat wanneer de scooter de rollerbank opgaat, 1; 't voorwiel vastgezet moet worden, 2;Er iemand van minimaal 75 kg op moet ZITTEN, met de voeten op de scooter.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

't Wiel draait niet, dus zij weten ook niet of na deze foto, tijdens de test, alles wel nog conform de regels is gedaan.

edit: En dat die gozer 75+ kg is lijkt me wel duidelijk 8P
 
Zie je wel aan de maat broek jah :P.

Maar hier moet je toch wel wat aan kunnen doen? Als ik op de rollebank moet zal ik voortaan en filmpje maken....
 
Die agent weegt imderdaad makkelijk 75 kilo, maar hij zit niet op de scooter, en dat heeft hij ook niet gedaan, laat staan dat 't mogelijk is gezien de situatie op de foto.
En het wiel draait niet, aangezien ik de foto in het begin nam. De scooter liep op dat moment wel stationair (zie achterlamp).
Maar het is me toch wel duidelijk, als ik aan iemand deze foto laat zien, dat de agent op deze manier de scooter getest heeft.
En niet dat hij eerst zo ging zitten voor de lol en daarna pas de klem op het voorwiel gezet heeft.
 
Hij moet zich idd aan een paal vasthouden, en deze is helemaal niet aanwezig!

Het feit dat hij met ze poten op de grond staat telt helaas niet, het wiel draaid niet, dus hun zeggen: begin/einde test? Niet tijdens. :)
 
ik heb ook welis gehoord buiten al deze punten die genoemt worden,
dat een agent minimaal 1 minuut volgas moet geven op een bank zodat er een constante vaste aantal KW's aangegeven kunne worden en als een agent het gas open trekt en hij merk gelijk dat hij over de 2kw heen gaat stopt hij want anders draait die bank gegarandeerd verot, maar volgens de wet moet hij minimaal 1 minuut volgas hebben gegeven...
 
moet er niet ook zo'n buis aan dat ding vast zitten?, mja @ eurokit, de uitlaat is idd niet origineel maar dat hoeft nog niet te beteken dat hij opgevoerd is (proppen etc, eu approved etc) al denk ik dat het in dit geval wel zo is :P
 
Kwilde het net zeggen :)

Maar hoe dan ook, het mag dan aan het begin of aan het eind van de test zijn geweest. De koeling, steunpaal, wileklem zijn niet eens aanwezig... Lijkt me stug dat iemand die shit ff komt brengen en tussen elke controle weg haalt :D

Ik zou hoe dan ook proberen de boete kwijt te schelden door een brief te sturen. Wil best eens werken. ;)
 
het lelijke van alles is: IK BEN PRECIES ZO op de drollebank gegaan met 6 woute erom heen voor alleen mijn scooter:S, ik heb geen foto kunne maken:( dus ik kan het niet bewijzen. ik kon er wel van alles over zeggen maar met 6 man voele ze zich sterk hoor!!

lijkt mij toch dat je met deze foto die jij gemaakt hebt toch al een heel eind komt met zijn dikke Ass vol vet van de donuts!
 
Last edited:
Dat het wiel niet draait op de foto maakt niet uit.
Er is geen geforceerde koeling, het voorwiel is niet vastgeklemt, en er is geen paal. Of dit nu voor, tijdens of na de test is, de test kan onmogelijk correct zijn uitgevoerd.

Naar het bureau en vrijwillig op de bank gaan om aan te tonen dat je scooter niet te hard gaat.
Gaat hij wel te hard moet je ook niet zeuren :)

@fvanwinsen5
Doe eens lief?
 
Die uitlaat is niet orgineel, dus ze kunnen jou ook naaien.


de uitlaat kan wel orgineel zijn. als hij de stelling erin heeft is ie europees goedgekeurd.
dus ze kunnen hem niet naaien omdat de uitlaat anders is.

btw ik zie helemaal geen paal waar de agent zich aan vast houd/ kan houden.
en het voorwiel staat niet vast. en er is geen mogelijkheid om het vast te zetten
 
Back
Top