RDW Keuring

zipofmaikel

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes hierover. Binnenkort ga ik naar de keuring van snor naar brom.

1. Mag je er zo naar toe rijden je snor fietjes? Of moet dit op een aanhanger?
Er staat op internet niks duidelijk hierover alleen eendags kenteken maar dat is als je nog geen kenteken heb.

2. Dan lijkt mij sterk je dan met een helm hiernaar toe moet rijden als je uberhaupt met je scooter daar naar toe mag rijden.

3. Hoe zit het met het kenteken? Kan je direct na de goedkeuring naar de RDW-erkende zaak om te laten wisselen met je kenteken bewijs,
of moet je persee wachten op je nieuw kenteken bewijs die ongeveer maximaal 5 werkdagen kan duren per post.

4. Klopt het dat als ze je staande houden de politie dat je gewoon de keuringsafpraak kan laten zien. Tuurlijk ga je er rechtstreeks naar toe en niet eerst naar de MacDonalds bijvoorbeeld.

Bron:
https://www.rdw.nl/particulier/voer...-restaureren/snorfiets-aanpassen-naar-brommer
 
Advertisement - register to remove this

1. 1 dags kenteken is ook voor omkeuren. Dus voor heen en terugrijden. Hou tevens de papieren hiervan bij je tijdens het rijden. Kun je aantonen bij evt aanhouding.

2. Pak gewoon een helm mee want technisch gezien na het keuren moet je plichtig al een helm op.

3. Je kunt het kentekenplaatje pas laten maken zodra je je kentekenpasje binnen hebt. Deze moet je meebrengen naar het bedrijf samen met je oude kentekenplaat.

4. Hiervoor dus keuringspapieren en 1dags kenteken papieren gewoon meenemen. Staat ook vermeld in de papieren dat je sommige moet uitprinten.
 
1. 1 dags kenteken is ook voor omkeuren. Dus voor heen en terugrijden. Hou tevens de papieren hiervan bij je tijdens het rijden. Kun je aantonen bij evt aanhouding.

2. Pak gewoon een helm mee want technisch gezien na het keuren moet je plichtig al een helm op.

3. Je kunt het kentekenplaatje pas laten maken zodra je je kentekenpasje binnen hebt. Deze moet je meebrengen naar het bedrijf samen met je oude kentekenplaat.

4. Hiervoor dus keuringspapieren en 1dags kenteken papieren gewoon meenemen. Staat ook vermeld in de papieren dat je sommige moet uitprinten.

Is dat 1 dags kenteken verplicht? Ik heb geen aanhanger namelijk, lijk mij dat ik ook gewoon met mijn blauwe plaat heen en terug kan rijden.
Keuringspapieren gewoon meenemen en dan komt het goed toch?

En na de keuring moet ik weer terug en mag ik er niet meer op rijden totdat ik de nieuwe kentekenkaart heb?
 
1dagskenteken is niet verplicht. Maar dan mag je er dus niet mee terugrijden want na de keuring is de oude plaat niet meer geldig. Vandaar. 1 dagskenteken is helemaal niet veel werk en je mag hem zelf maken met wit papier en een zwarte stift bijv. Ook is het gratis, kun je gewoon aavragen!
 
Ik heb in januari een beta ark omgekeurd van snor naar brom.

Ik ben gewoon met blauwe plaat en zonder helm heen gereden.

De keurmeester die heeft mij verteld dat ik gewoon terug kon rijden met mijn blauwe plaat aangezien alles nog verwerkt moet worden in het systeem.
Daarnaast zou politie hier net moeilijk om doen zolang je maar kan aantonen dat je naar het RDW toe gaat of er net vanaf komt
 
je kan zonder helm terug rijden...zolang t' een nederlandse plaat/registratie heeft, of het verder verstandig is ....
alles loopt pas NA registratie dus niet na keuring.
de volgende dag krijg je al post over het voertuig en dan is het een brommer.
als je aangehouden word zonder helm NA de keuring (onderweg naar huis) zal wel in t systeem staan dat het iets aan het verwerken/pending is.
icm met jou verhaal zal je lekker verder kunnen cruissen op je nog net niet brommer.

eendagskenteken is vooral voor invoer en voertuigen ZONDER registratie (old stock b.v)

verder gewoon behoorlijk terug naar het registratie adres cruissen en wachten tot het pasje binnen is.
dit gaat ZEER vlot.
 
LEES DIT EVEN GOED DOOR...

Hier kan je alles vinden op de officiële site die alles duidelijk maakt...


Over het eendagskentenbewijs...
 
Back
Top