RD-RACINGDAY vaals 2012 incl trainingsdag

al74

Well-Known Member
RD-Racingday 2012 staat voor de deur.
Nog even en de inschrijving gaat open voor onze 2e editie.
Verschillende van jullie zullen zich de eerste editie nog goed kunnen herinneren.
Voor de komende editie zijn er wat dingen aangepast.
Zo hebben we :
*3 races van 25 minuten + een training/qualifikatie
*70 cc klasse opgedeeld zodat hier de rijder zelf de keus kan maken of hij een "standaard" rijder is of een "pro" rijder.
*50cc klasses anders ingedeeld als bij de eerste editie
*Extra kaartjes te krijgen voor de pitstraat

Kortom, kijk op onze site: RD-Racingday . NL

Verder houd de kartbaan eigenaar de deuren open op 29 mei. Dat is de dag na pinksterren, en dus enkele dagen voor het evenement.
Op deze dag kan er getraind worden (ook voor niet inschrijvers van de race) en is de entree voor het publiek vrij. De kartbaan eigenaar vraagt voor deze dag normaal zo rond de 30 a 35 euro per brommer/scooter
 
Advertisement - register to remove this

Meer info moet je even op de site kijken, wij hebben we vorig jaar ook met 5 man aan meegedaan.
Is een vrij smalle en korte baan, leuk voor een keertje aan mee te doen.

Ik doe zowiezo weer mee. :)
 
hoop ook een ritje te kunnen maken.
even kijken of ik iemand zijn brommer mag lenen om eens een ritje te maken. mijn scooter zal dat helaas nog niet klaar zijn
 
Mijne zal dan toch hopelijk wel voort klaar zijn :p Enige wat ik dan nog nodig heb is alle beschermende kleding, maar ik hoop rond mei/juni wel te kunnen gaan rijden hoor. Wellicht dat dit voor mij een leuke trainingsmogelijkheid is.
 
Klopt idd, kijk even op onze website. Daar staat alle info, incl. reglement. En natuurlijk foto's van de vorige editie.
 
ik ben er in de tijd wezen kijken om een sbo wedstrijd te organiseren. daarvoor was het echt te kort en smal. de pits was ook te klein voor wat er toen kwam elke wedstrijd. wel een leuke baan voor een evenement als dit, en om wat extra meters te maken. hoogteverschil, paar korte bochten en rondetijden van onder de 30 seconden? deed me een beetje denken aan strijen, alleen was daar geen hoogteverschil. denk alleen wel dat dit alleen aantrekelijk is voor mensen uit het zuiden. het is echt het eind van nederland :p
 
Ik ben er ook wezen kijken voor SBO en kwam tot precies dezelfde conclusie als Kenny.

Verder vorige editie meegedaan en gewonnen omdat Sarik zijn uitlaat stuk viel.

Onder de 30 heeft hier maar 1 iemand gereden de vorige keer: Sarik.
 
Het is een leuke baan om op te rijden, wel te kort voor een SBO wedstrijd maar verder erg leuk. Rondetijd van 27 of 28 sec is mogelijk.
Team EPC is in elk geval aanwezig.

Voor zover ik van de organisatie begreep is de 70cc klasse opgesplitst om de onervaren rijders te scheiden van de rijders met race-ervaring.
Vorige editie reed iemand zonder circuitervaring met dr70 en yasuni r op deestone banden tegen Sarik, Tim, Tom ed,
Tevens zijn er nu genoeg transponders voor iedereen.
 
Welk tijdssysteem word er dit jaar eigenlijk gebruikt, dan vorig jaar was niet het meest ideaal.

Daar hebben we verbetering in gemaakt. Vorige keer waren het de transponders van de karts die een externe voeding nodig hadden. Deze keer hebben we Mylaps MX transponders gehuurd (incl profesionele tijdwaarneming). Iedereen krijgt ook een vaste transponder voor de hele dag. Dus geen gewissel meer.
 
Super !

Vandaag ook de mail gekregen, meteen morgen inschrijven :)

We hebben alle deelnemers van de 1e editie op hen destijds opgegeven email adres een mail geschreven dat de inschrijving op 1 maart open ging.
Iedereen kan gewoon op de RD-Racingday site inschrijven.
(Er hebben op de 1e dag 12 teams 70cc ingeschreven)
 
Back
Top