Ratelend geluid

—j Aerox—

New Member
Hoi
Ik heb een Yamaha aerox uit 2005. soms komt er een ratelend geluid uit de carter. Ook als je je rem inhoud en dan gas geeft. Tis net of je de rolletjes hoort rollen. Is dit normaal?
 
Advertisement - register to remove this

Heb ik al regelmatig naar gekeken en de rolletjes al vervangen maar het geluid bleef. Verder zit alles goed vast en zou ik verder niet iets weten wat voor dat probleem kan zorgen
 
Dan zit het verder in het blok denk ik.
Lagers slecht?
Kickstarter loopt aan?
Ik weet niet hoe jou startmotor bevestigd is, misschien gaat de bendix van de startmotor niet helemaal terug.
 
Ik heb even in m’n blok gekeken maar ik voel geen speling op de krukas dus versleten lagers lijkt Het mij niet. Heb m even gestart zonder carterkap en dan hoor je dat het bij de koppeling zit. Ook daar kan ik geen speling op de as voelen
Het is ook pas als je gas geeft met de rem in en je laat het gas los dan komt het even. Dus pas later als het gasgeven?
het lijk ook de koppeling.Zou daar iets mee kunnen zijn?
 
Omdat jij geen speling voelt betekend dat niet dat je lagers nog goed zijn. Beetje rare redenatie. Gewoon even alles goed nalopen en controleren en niet denken van het zal wel goed zijn. Iemand hier op het forum heeft een mooie zin in zijn signature hiervoor: Meten is weten, gokken is dokken.

Het is ook pas als je gas geeft met de rem in en je laat het gas los dan komt het even.
Maar je hoort ook geen gas te geven terwijl je de rem inhoud.:rolleyes:
Als jij allerlei dingen met je scooter doet zoals gassen met de rem in vind ik het niet zo gek dat er rare geluidjes uit komen.
 
Hij doet het ook als hij moet optrekken dus niet perse als ik m’n rem in hou. De koppeling zie je dan een beetje trillen
Post automatically merged:

Het probleem was er ook al toen ik hem kocht
 
Hij doet het ook als hij moet optrekken dus niet perse als ik m’n rem in hou. De koppeling zie je dan een beetje trillen
Post automatically merged:

Het probleem was er ook al toen ik hem kocht
Nog steeds geen reden om te gassen met rem erop. Snap niet waarom je dat überhaupt probeerd. Wat ik bedoel is dat je op die manier de boel stuk maakt.
 
Back
Top