Ratelend geluid Runner!

G-Ilera

Well-Known Member
Ik heb al een tijdje....een scooter.
maar als hij rond de 60 komt hoor je iets ratele....mense om me heen horen het niet hard...maar ik wordt er gek van.
Als k het gas weer loslaat is het weg...maar als ik nog bij de 60 blijf en ik harder ga gaat het trillen rustig door...

Iemand idee???
 
Advertisement - register to remove this

kun je iets meer info geven over je scooter? Je set-up bijvoorbeeld.
Heb je niet onlangs lichtere rollen er in gedaan? (en dus overtoeren)
Draait je wiel helemaal soepel wanneer je gewoon stil staat? (vertanding)
 
ik zal jou is vertellen dat ik egt helemaaaal geeen verstand heb van scooters.
die jongen heb me volgens mij ook btj in de maling genomen....
hij zeg alles is standaart maar gaa wel 70 km...
Raaaar haha
mrjah hij rijdt daar ben k blij mee

maar weet egt niet waar da F*ck geluid vandaan komt
 
Zal je kickstart ronsel zijn :)
Dit is de krans die achter je carterdeksel zit. De vario zit aan de voorkant, daar zit een kransje op die aangegrepen wordt bij t starten met het kickstart pedaal... Die zou het geratel wel eens kunnen veroorzaken doordat hij aanloopt met de tandjes in je deksel.

Leg t maar ff extra duidelijk uit aangezien je zegt er geen verstand van te hebben ;)
 
Jaaaa maar dat weet ik weer wel:pLOL
maar het komt inderdaad daar ongeveer vandaan.
me broer had al gekeken maar vond niks.
is zoiets te bestellen of gewoon te koop bij een doe het zelf winkel.
????????????????

Dankjuh voor de tip!!
ga morgen ochtend ff kijken

PS...Hoe kan me scooter 70 gaan terwijl er niks geks opzit:S
 
Nog een laaste vraag

Kicke:D....Nouw...
ga zo gauw mogelijk kijkken voor dat geluid en dan laat ik het wel weten.!!
En nog een vraag...hij trekt al aardig snel op maar niet genoeg...
:Dwil sneller optrekke maar je snelheid behoude...
is daar iets voor?
 
ik vrees ervoor dat je hem sneller kan laten trekken en toch dezelfde snelheid laten behouden.
of je scooter zou nu zeer slecht afgesteld moete zijn dan kan je wel nog wat aanpassen.
trekt je scooter in 1 stuk naar de top?
 
P-J said:
ik vrees ervoor dat je hem sneller kan laten trekken en toch dezelfde snelheid laten behouden.
of je scooter zou nu zeer slecht afgesteld moete zijn dan kan je wel nog wat aanpassen.
trekt je scooter in 1 stuk naar de top?

De eerste regel snap ik niet waarom ik moet vrezen..
En jaa hij gaat in 1 x door naar de top...
 
Minco said:
Zal je kickstart ronsel zijn :)
Dit is de krans die achter je carterdeksel zit. De vario zit aan de voorkant, daar zit een kransje op die aangegrepen wordt bij t starten met het kickstart pedaal... Die zou het geratel wel eens kunnen veroorzaken doordat hij aanloopt met de tandjes in je deksel.

Leg t maar ff extra duidelijk uit aangezien je zegt er geen verstand van te hebben ;)

Heb ik ook gehad pas, heel me krukaslagers gaar, binnenkooi helemaal naar de klote. Maar mijn scoot maakte wel 11000-11500 toeren met giet 70cc en mijn cilinder heeft nogal power en op originele kruklagers, auch kan dat ook wel hebben veroorzaakt maar ben er nog niet helemaal uit. Kan zijn dat lagers gaaar waren waardoor krukas niet meer mooi ronddraaide waardoor mijn vario moer de ronsel raakte. Schijt nu alles nieuw erop....racekrukas, lagers nieuwe malossio vaio, die ik nu had was helemaal ingesleten, kost toch allemaal al geld dus meteen nieuwe cilinder. Blok meteen aangepast enzz. en nou hopen dat het niet weer gebeurd
 
ow ik wist niet dat je het woord vrezen niet gebruikte in belgik bedoel dus dat ik schrik heb dat je je scooter sneller kan laten trekken zonder je snelheid ook naar omhoog te halen zeker als je scooter goed is afgestelt
 
JBB said:
Heb ik ook gehad pas, heel me krukaslagers gaar, binnenkooi helemaal naar de klote. Maar mijn scoot maakte wel 11000-11500 toeren met giet 70cc en mijn cilinder heeft nogal power en op originele kruklagers, auch kan dat ook wel hebben veroorzaakt maar ben er nog niet helemaal uit. Kan zijn dat lagers gaaar waren waardoor krukas niet meer mooi ronddraaide waardoor mijn vario moer de ronsel raakte. Schijt nu alles nieuw erop....racekrukas, lagers nieuwe malossio vaio, die ik nu had was helemaal ingesleten, kost toch allemaal al geld dus meteen nieuwe cilinder. Blok meteen aangepast enzz. en nou hopen dat het niet weer gebeurd


Ik denk meer dat het het probleem is wat MINCO zei...want hij rijdt perfect...
hoe jij het vertelt lijkt het net of me blok Verpest is..maar die is nog helemaal goed
 
P-J said:
ow ik wist niet dat je het woord vrezen niet gebruikte in belgik bedoel dus dat ik schrik heb dat je je scooter sneller kan laten trekken zonder je snelheid ook naar omhoog te halen zeker als je scooter goed is afgestelt

en Rolletjes en trekveertjes of zoiets:pheb er wel s wat van gehoord maar wat het inhoudt haha
 
G-Ilera said:
en Rolletjes en trekveertjes of zoiets:pheb er wel s wat van gehoord maar wat het inhoudt haha

afstellen houdt dus in: trekveren, drukveer en gewichtjes
als je standaard rijdt is de afstelling die de fabriek heeft gekozen ook meestal de beste
 
G-Ilera said:
Ik denk meer dat het het probleem is wat MINCO zei...want hij rijdt perfect...
hoe jij het vertelt lijkt het net of me blok Verpest is..maar die is nog helemaal goed

Nee ik bedoel te zeggen stel dat daardoor mijn lagers kapot zijn gedraaid dat je moet uitkijken met ronsel dat blijft hangen op krukas(moer) enz..
 
Back
Top