Ratelend geluid onder voorkap

Meesss

New Member
Hallo iedereen,
Ik ben mijn fosti grande retro stationair aan het afstellen, maar telkens als hij iets te laag toerig staat afgesteld, begint er vlak naast de claxon een soort ratelend geluid te ontstaan uit een apparaatje. Nou vroeg ik me af wat dit voor ding is en wat het aan geeft.
Met vriendelijke groet,
Mees
Alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

Kun je een foto plaatsen van dat apparaatje , het enigste wat ik zo met natte vingerwerk kan bedenken ,is de spanningsregelaar die steeds aan en uit gaat door spannings val

Kun je een foto plaatsen van dat apparaatje , het enigste wat ik zo met natte vingerwerk kan bedenken ,is de spanningsregelaar die steeds aan en uit gaat door spannings val
Het is het soort plastic “tonnetje” op de foto met de witte code er op. Ik weet niet of het duidelijk te zien is. Anders ontkoppel ik het even voor de foto!088ABDD3-A566-4A50-89C2-2446E8C07876.jpeg

Attachments

• 9AAC4090-1D3F-4E7B-A76F-9F31EC8E998E.jpeg
    9AAC4090-1D3F-4E7B-A76F-9F31EC8E998E.jpeg
    155.7 KB · Views: 10
  • 2B813733-3F6F-4DA3-B472-1D7D253976D6.jpeg
    2B813733-3F6F-4DA3-B472-1D7D253976D6.jpeg
    163.4 KB · Views: 8
Dat is je knipperlicht relais , deze hoort niet te ratelen , waarschijnlijk te lage stroom in je accu , staat de richting schakelaar op links of rechts aan? Of hij is defect

Last edited:
Dat is je knipperlicht relais , deze hoort niet te ratelen , waarschijnlijk te lage stroom in je accu , staat de richting schakelaar op links of rechts aan? Of hij is defect
Nu u het heeft over de accu bedenk ik me dat ik dit geluid alleen herinner als ik hem met de kickstart start zonder accu aangesloten. Misschien als ik hem met accu start dat het geluid weg is. Ik zal het ff proberen en dan laat ik het u weten!

Nu u het heeft over de accu bedenk ik me dat ik dit geluid alleen herinner als ik hem met de kickstart start zonder accu aangesloten. Misschien als ik hem met accu start dat het geluid weg is. Ik zal het ff proberen en dan laat ik het u weten!
Hij maakt het geluid nu niet meer! Had natuurlijk eerst ff moeten kijken of die dat met accu niet meer deed voordat ik het bericht plaatste ;) Ben dr nu wel weer achterstand een van de knipperlichten het niet doet, zal dit ook aan het relais liggen of is het lampje stuk?
alsnog bedankt!

Last edited:
Wat is het probleem om een nieuw lampje te steken en te controleren of het aan het lampje lag?

In die tijd die je achter je computer hebt doorgebracht om die vraag te formuleren had je ook het lampje gewisseld!

Want Meesje, wij hebben ook geen glazen bol, één ding kan ik je echter met zekerheid zeggen aan je RAW-relais ligt het in ieder geval niet!

Wat is het probleem om een nieuw lampje te steken en te controleren of het aan het lampje lag?

In die tijd die je achter je computer hebt doorgebracht om die vraag te formuleren had je ook het lampje gewisseld!

Want Meesje, wij hebben ook geen glazen bol, één ding kan ik je echter met zekerheid zeggen aan je RAW-relais ligt het in ieder geval niet!
Helemaal gelijk! Ik wilde alleen weten wat ik dan moet bestellen maar dat is nu duidelijk. Bedankt!
Groet Mees

Mocht je geen lampje hebben liggen, kun je een lampje lenen van een ander knipperlicht, doet hij het dan nog niet kun je altijd hier je bevindingen posten en we helpen je dan graag verder.

Mocht je geen lampje hebben liggen, kun je een lampje lenen van een ander knipperlicht, doet hij het dan nog niet kun je altijd hier je bevindingen posten en we helpen je dan graag verder.
Bedankt voor de tip! Zal het laten weten als ik er niet uit kom. Fijne avond nog!
Groet Mees

Back