Ratelend geluid in carter

Goedendag scooterbroeders.

lK heb laatst me rolletjes vervangen,
Alles goed carter er weer op en rijden.
nu wilde ik ook me druk veer en trek veertjes vervangen, kreeg hem helaas niet los met de koppelings sleutel en ratel.
( moest naar me werk dus het maar zo gelaten)
carter kap er weer op. Volgende dag ben ik een stukje gaan rijden. En helaas was het geratel niet verdwenen.
Carter eraf en kijken en zag wel dat me kickstart rotor los was. Maar dit kan ook zijn gebeurd zijn natuurlijk met het eraf halen van de carterkap.
Verder niks kunnen vinden helaas.

iemand een idee?
De moer van de koppeling ging er denk niet vanaf omdat deze nooit los is geweest bij de vorige eigenaar.
het gaat om een gilera runner sp rst 50cc 2016.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Goedendag scooterbroeders.

lK heb laatst me rolletjes vervangen,
Alles goed carter er weer op en rijden.
nu wilde ik ook me druk veer en trek veertjes vervangen, kreeg hem helaas niet los met de koppelings sleutel en ratel.
(Zelfs iets anders op verzinnen en moest naar me werk dus het maar zo gelaten)
carter kap er weer op. Volgende dag rijden ik een rit om een rit heen en iets door het rijden trouwens.
Carter eraf kijken en denken dat ik te zien dat me kickstart rotor eraf lag. Maar dit kan ook zijn gebeurd zijn natuurlijk met het eraf halen van de carterkap.
Verder niks kunnen vinden helaas.

iemand een idee?
De moet van de koppeling ging er denk niet vanaf omdat deze nooit los is geweest bij de vorige eigenaar.
het gaat om een gilera runner sp rst 50cc 2016.
Sommige zinnen in dit verhaal zorgen bij mij voor kortsluiting. Als je voor je werkzaamheden geen rammel had en erna wel dan moet je al je werkzaamheden even goed nalopen!
 
Sommige zinnen in dit verhaal zorgen bij mij voor kortsluiting. Als je voor je werkzaamheden geen rammel had en erna wel dan moet je al je werkzaamheden even goed nalopen!
Ik snap het wouw wat een zinnen haha.
Even aangepast. Bedankt voor je reactie..

Ik had het niet na het vervangen van de rolletjes.. pas eigelijk toen ik geprobeerd heb die koppelings moer los te krijgen (wat niet lukte).
 
Aan de binnenkant van de carterkap zit een lagertje daar valt je koppelings as in draai deze eens met je vinger draait die niet soepel of maakt die geluid dan zal het deze lager zijn
 
je hebt toch niet op de carter geslagen toen je klaar was, om alles dicht te krijgen. Dan schuifmaat je ingaande as naar binnen. had dat ook, KUT ervaring.
 
Heb je dingen weg gelaten?
Zover ik weet niet. Ik heb me rolletjes vervangen. Derna ging alles goed. Tot ik me carter open gehad heb derna om me koppeling los te maken maar vanwegen druk heb ik hem zo even gelaten en de carterkap weer terug gezet. Wel was er zo een zwart hoekje can me vario los gegaan heb deze wel weer terug gezet. Dus dat kan het volgens mij niet wezen.
Post automatically merged:

je hebt toch niet op de carter geslagen toen je klaar was, om alles dicht te krijgen. Dan schuifmaat je ingaande as naar binnen. had dat ook, KUT ervaring.
Oh shit. Ja ik heb wel met me hand er op geslagen om hem dicht te krijgen. Hoe kan dit opgelost worden en waar moet ik naar kijken of dit zo is?
 
maar dan had hij dat ervoor ookal.
Ja daar dacht ik ook al aan, dan had ik dat eerder moeten hebben. Maar tof dat je mee denk.

Even over die as.
Hoe kom ik daar achter en nog belangrijker hoe kan ik dit repareren of laten maken? Is dit heel lastig?

Thanks voor je reactie.
Heb je toevallig app?
Zag dat je ook een rst had?
 
Ja daar dacht ik ook al aan, dan had ik dat eerder moeten hebben. Maar tof dat je mee denk.

Even over die as.
Hoe kom ik daar achter en nog belangrijker hoe kan ik dit repareren of laten maken? Is dit heel lastig?

Thanks voor je reactie.
Heb je toevallig app?
Zag dat je ook een rst had?
Ja klopt ik heb ook een rst.
 
je hebt toch niet op de carter geslagen toen je klaar was, om alles dicht te krijgen. Dan schuifmaat je ingaande as naar binnen. had dat ook, KUT ervaring.
nu je het zegt... Dit kan zomaar zijn waarom ik mijn zip heb verkloot. Begon ineens aan te lopen en zeer heftige weerstand vanuit het blok te bieden. Het klonk alsof er een klote geluid uit m'n carter kwam, maar het was het blok. 6 maanden later, na paar keer olie tr hebben vervangen en te checken, was alles eruitgelopen. Klonk als een kettingzaag man.
 
Back
Top