Ratelend geluid bij 40km/u

FastForward

FastForward or Rewind?
Ben het hele weekend al bezig om te proberen te vinden wat het probleem is, misschien dat ik iets over het hoofd zie? Het probleem is dat er iets ratelt/trilt/resoneert in m'n carter/transmissie/overbrenging/cilinder/uitlaat rond de 40km/u, daarboven en daaronder heb ik geen last. Het is een nieuwe Neos waar onderstaande onderdelen allemaal nieuw opgezet zijn. Ik heb alles al uit elkaar gehad, schoongemaakt, en weer in elkaar gezet, maar misschien dat jullie een idee hebben waar dit vandaan komt? Ik heb de volgende setup:

Yamaha Neos, 800km op de teller
DR70 AC
17.5mm DO
Malossi Multivar + Ventilvar
Malossi koppeling
Malossi gele drukveer + Betella drukveerlager
Malossi Kevlar V-snaar
NGK 9 bougie (geen race)
Sproeier 92 met org. luchtfilter zonder prop
Gianelli Metal
4.5 gram rollen Malossi

M'n dealer (Dirk van Dila) zegt dat 't een resonantie is in de uitlaat, een soort wisselwerking tussen de cilinder en de uitlaat. Gekke is wel dat als ik exact 40km/u ga rijden de scooter ook inhoudt, 't lijkt een beetje op pingelen.

Iemand enig idee?

FastForward
 
Advertisement - register to remove this

Even een kleine opmerking, dit heeft niks met tuning te maken, maybe kan je ff een move richting scooters algemeen aanvragen.

Maakt hij met die 4,5 grams rollen niet te veel toeren? Het lijkt me dat hij dus rond de 40 km/u een dip heeft waar hij uit moet 'klimmen'.
Als je weg rijdt met een veel te slappe koppeling, dus als je iclinder nog niet echt kracht kan leveren, dan kan je scooter ook gaan trillen. Misschien is het zoiets.

Je kan iig nog even zorgen dat álles 100% vast zit. DUs de vario even demonteren en dan er weer op zetten met de snaar compleet ontspannen. Dan kan je hem echt ff goed vast draaien.

suc6. :)
 
misschien dat...uhh.... weet echt niet hoe dat ding heet.....maar ik bedoel dus dat dingetje in je carterkap die uitschuift als je kickt.
Beetje noob beschreven maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Bij was het dat ook.
 
Back
Top