Ratelend geluid / anders geluid vespa sprint notte 4t 3v

Advertisement - register to remove this

Mijn scooter maakt ratelend geluid hij klinkt anders nadat mijn achterband is vervangen.
Iemand enig idee?https://youtube.com/shorts/E59NKisP_QI?feature=share
Klinkt alsof je kleppen tikken. Bij monteren en demonteren van de uitlaat had dit geluid in ieder geval op moeten vallen bij de monteur en die zou jou moeten informeren dat kleppen evt gesteld moeten worden.
Ik vind het in ieder geval onkundig vd zaak.
 
Mijn scooter maakt ratelend geluid hij klinkt anders nadat mijn achterband is vervangen.
Iemand enig idee?https://youtube.com/shorts/E59NKisP_QI?feature=shar
Post automatically merged:

Mijn scooter maakt ratelend geluid hij klinkt anders nadat mijn achterband is vervangen.
Iemand enig idee?https://youtube.com/shorts/E59NKisP_QI?feature=share
Het probleem is opgelost
Dames en heren als er een ratelend geluid uit je scooter komt kan het liggen aan de volgende dingen :
1: kleppen
2: distributieketting
3: lagers

meestal ligt het aan de kleppen dat zul je ook merken tijdens het optrekken van 0 tot 20
 
Ik dacht ook dat de kleppen te strak staan.

Lagers niet, die ratelen onder het draaien.. Je hoort duidelijk tikken.
 
Post automatically merged:


Het probleem is opgelost
Dames en heren als er een ratelend geluid uit je scooter komt kan het liggen aan de volgende dingen :
1: kleppen
2: distributieketting
3: lagers

meestal ligt het aan de kleppen dat zul je ook merken tijdens het optrekken van 0 tot 20
Hey Eren ik zit nu al 3 weken met hetzelfde probleem op mn sprint iget E5. Ik heb rond de 2500 mn achterband laten vervangen door een sprijker en heb nu sinds 3300 hetzelfde soort geluid. Ben al bij 2 garages geweest en niemand kon het vinden of oplossen (prutsers). wordt er ook helemaal gek van omdat ik altijd al scooter liefhebber was en veel het geïnvesteerd in een gloednieuwe. Ik hoop dat ik het kan oplossen met jou tips.
Post automatically merged:

Hey Eren ik zit nu al 3 weken met hetzelfde probleem op mn sprint iget E5. Ik heb rond de 2500 mn achterband laten vervangen door een sprijker en heb nu sinds 3300 hetzelfde soort geluid. Ben al bij 2 garages geweest en niemand kon het vinden of oplossen (prutsers). wordt er ook helemaal gek van omdat ik altijd al scooter liefhebber was en veel het geïnvesteerd in een gloednieuwe. Ik hoop dat ik het kan oplossen met jou tips.
Tip: zet je comments op youtube aan. Ik heb jou filmpje daar gevonden. Maar je comments stonden niet aan dus ik kon niet vragen hoe je het hebt opgelost. Echt toeval dat ik je hier op deze website vind.
Post automatically merged:

Mijn scooter maakt dit geluid, zijn dit dan de lagers of de kleppen?


Mvg,
Heb je het al kunnen oplossen mijne maakt nu hetzelfde geluid.
 
Last edited:
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe die gasten je achterband hebben vervangen, als daarna je klepspeling ontregeld is ? lol.
Post automatically merged:

Wij van " wevervangenuwachterbandvoorweinig " , adviseren altijd uw klepspeling te controleren na vervanging van de achterband.


En de koplamp...........
Alhoewel het bijna nooit voorkomt dat de koplamp.....nadat wij de achterband....
 
Last edited:
Vergeet niet de Malossi stickers te verversen , anders verlies je Topsnelheid en Wheelies maken .
ff tussendoor Brutus,
Is geen nieuw item waard en nu je er toch bent.
Als je van een super 8 4t alleen de cilinder/zuiger vervangt door een 72cc Naraku-kit, verder alles ori.
Aan wat voor maat sproeier denk jij dan als ik denk dat 82 aan de kleine kant is ?
 
Nou ... 4-Takt is niet echt mijn Ding... zeg maar , Ik heb een 4-takt ..(50 CC ) en daar zit Hoofdsproeier 88 in . ( met andere CDI).
We hadden Enige tijd geleden een Fanatieke Gozer hierroo... Een Reggea Mannetje , met gek petje op , op Avatar , die altijd over een Ringetje had in de Koppeling ... en zweerde met Sproeier 72 in zijn Kymco 72 CC Set Up ... Maar ... denk dat Super8 , het beter weet (als ik ).
 
Nou ... 4-Takt is niet echt mijn Ding... zeg maar , Ik heb een 4-takt ..(50 CC ) en daar zit Hoofdsproeier 88 in . ( met andere CDI).
Ow, oke.
Nou vraag ik me natuurlijk af hoe die 88 er in is gekomen.
Ik neem aan dat je het over je peugeot hebt, daar zou 80 a 82 normaal zijn, ook met een ' snelle ' cdi.
 
Ow jaa ... maups heet die Gozer .
Post automatically merged:

Ow, oke.
Nou vraag ik me natuurlijk af hoe die 88 er in is gekomen.
Ik neem aan dat je het over je peugeot hebt, daar zou 80 a 82 normaal zijn, ook met een ' snelle ' cdi.
Tja ... beetje testen ... kwam op 88 uit ... raar maar waar .
Idd . Speedfight 3 -4-takt. ( Sym 6- Deukjes blok )
 
Sorry Eren.
Maar jouw kleppenstellingveranderendenieuweachterbandprobleempje was toch al opgelost, dacht ik.
Post automatically merged:

Ow jaa ... maups heet die Gozer .
Post automatically merged:


Tja ... beetje testen ... kwam op 88 uit ... raar maar waar .
Idd . Speedfight 3 -4-takt. ( Sym 6- Deukjes blok )
Mooi speelgoed =p

En ja, Maups, ik dacht ook meteen aan hem.
Maar die zweert bij een sproeier 78 in een 80cc-set, misschien werkt dat goed in zijn opzetje.
Ik verdenk mijn 82 sproeier ervan te klein te zijn voor mijn 72-cil met 50-kopje en ori carb en uitlaat.
Denk aan minimaal 85 sproeier.
Post automatically merged:

Sorry Eren.
Maar jouw kleppenstellingveranderendenieuweachterbandprobleempje was toch al opgelost, dacht ik.
Post automatically merged:


Mooi speelgoed =p

En ja, Maups, ik dacht ook meteen aan hem.
Maar die zweert bij een sproeier 78 in een 80cc-set, misschien werkt dat goed in zijn opzetje.
Ik verdenk mijn 82 sproeier ervan te klein te zijn voor mijn 72-cil met 50-kopje en ori carb en uitlaat.
Denk aan minimaal 85 sproeier.
Zeker voor de eerste 1000 km, te schraal is dan nooit goed.
 
Last edited:
Back
Top