Ratelen/tikken vanuit?

JoostdeVos

New Member
Goeiemorgen,
Ik heb afgelopen dagen m'n scooter een grote beurt gegeven :
Rollen en geleiders vervangen
Drukveer en trekveertjes vervangen
V-snaar vervangen
Remmen voor en achter schoongemaakt
Olie motorblok en transmissieolie vervangen
Carburateur schoongemaakt
Kleppen gesteld (volgens de tweewieler zaak 0.10/0.10)
Als de scooter stationair loopt hoor je een ratelen of tikkend geluid (
) het lijkt erg vanuit de kleppen te komen, maar ik heb meer het idee dat het uit het carter komt (voor het stellen van de kleppen was het ook al namelijk)?
Dus de volgende vragen:
-Wat denken jullie vanuit carter of kleppen?
-Wat zou het kunnen zijn (ingeval van carter)?
-Klopt de opgegeven kleppen instelling (0.10/0.10)?
Ik ben benieuwd naar jullie meningen....
Het is zo'n chineese vespa look a like scooter 4takt euro 2 van 2016 (Znen VPA2 ZN50QT-30A)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Welke type motor olie gebruik je altijd?

Voor het geluid hebben we echt een filmpje of wat nodig om het te kunnen beoordelen. Zo is er niks over te zeggen.

Bij de kleppen afstelling zet ik ook zo me vraag tekens bij.. Kleppen zou je ook een 0.06 voor de inlaat (koud) moeten proberen en 0.08 voor de uitlaat (koud)

Ze zeggen vaak 0.10 / 0.10 omdat je normaal bij de stel plaatjes (volgens mij EU versies) geen tussen maten hebt tussen 0.10 en 0.05
Maar mijn tip is bestel zo`n goedkope uit china.. Want die hebben wel gewoon 0.10, 0.09, 0.08, 0.07, 0.06, 0.05 enz. En dan kan je hem veel op een fijnere maat afstellen.

Met 0.10 bedoelen ze volgens mij dat het stel plaatje / voelermaat er strak er door moet gaan. Want dan zou die wrs iets strakker moeten uitkomen dan 0.10
 
Last edited:
Welke type motor olie gebruik je altijd?

Voor het geluid hebben we echt een filmpje of wat nodig om het te kunnen beoordelen. Zo is er niks over te zeggen.

Bij de kleppen afstelling zet ik ook zo me vraag tekens bij.. Kleppen zou je ook een 0.06 voor de inlaat (koud) moeten proberen en 0.08 voor de uitlaat (koud)

Ze zeggen vaak 0.10 / 0.10 omdat je normaal bij de stel plaatjes (volgens mij EU versies) geen tussen maten hebt tussen 0.10 en 0.05
Maar mijn tip is bestel zo`n goedkope uit china.. Want die hebben wel gewoon 0.10, 0.09, 0.08, 0.07, 0.06, 0.05 enz. En dan kan je hem veel op een fijnere maat afstellen.

Met 0.10 bedoelen ze volgens mij dat het stel plaatje / voelermaat er strak er door moet gaan. Want dan zou die wrs iets strakker moeten uitkomen dan 0.10
Weet jij hoe ik het filmpje kan uploaden zodat iedereen het kan zien of belangrijker horen?
 
Welke type motor olie gebruik je altijd?

Voor het geluid hebben we echt een filmpje of wat nodig om het te kunnen beoordelen. Zo is er niks over te zeggen.

Bij de kleppen afstelling zet ik ook zo me vraag tekens bij.. Kleppen zou je ook een 0.06 voor de inlaat (koud) moeten proberen en 0.08 voor de uitlaat (koud)

Ze zeggen vaak 0.10 / 0.10 omdat je normaal bij de stel plaatjes (volgens mij EU versies) geen tussen maten hebt tussen 0.10 en 0.05
Maar mijn tip is bestel zo`n goedkope uit china.. Want die hebben wel gewoon 0.10, 0.09, 0.08, 0.07, 0.06, 0.05 enz. En dan kan je hem veel op een fijnere maat afstellen.

Met 0.10 bedoelen ze volgens mij dat het stel plaatje / voelermaat er strak er door moet gaan. Want dan zou die wrs iets strakker moeten uitkomen dan 0.10


Ik gebruik 10w40 synthetische olie
 
Last edited:
Back
Top