Ratel ratel tril tril BOEM ! ! stilte...

macronnie

Well-Known Member
Sinds mijn nieuw vari rijd mijn scoot 70, maar wel met een hoop geluid.
Het leek wel of er een hand knikkers los lag ergens. De winkel gaf als tip olie te spuiten bij de overbrenging achterin. Gedaan en inderdaad het geluid was bijna weg. Rijd ik vandaag lekker 50, knal boem,, motor blijft draaien maar geen overbrenging meer naar het achterwiel. Na 40 minuten lopen met mijn VivaCity aan mijn hand was ik thuis.

Ik durf het ding gewoon niet open te maken, bang wat ik aan ga treffen.
Ik kan ook nergens afbeeldingen of instructies vinden over de koppeling en overbrenging.

Zo word de 250 euro voor een scooter waar 6 jaar niets aan gedaan is wel steeds hoger.....

Zijn er nog meer grappen waar ik na 6 jaar geen onderhoud tegen aan kan lopen?

:mad:
 
Advertisement - register to remove this

werkje van niks.
is binnen enkele minuten gerepareerd.
als je dan toch bezig bent vervang dan gelijk je rolletjes
en je vertandings olie mee.
heb je het hoofdtsuk overbrenging voorlopig gehad kwa onderhuod.
 
een middagje bezig met het vervangen van rolletjes en het plaatsen van een nieuwe riem?
nou als je daar een middag mee bezich bent doe je echt iets verkeerd
of heb je er totaal geen verstand van.
 
:rolleyes:

Heb jij ooit wel eens een scooter gezien ? :L

Geloof me , als je goed ( lees : goed ) wilt afstellen , ben je gewoon even bezig. Heel simpel. Als je iets veranderd , veranders het andere weer. En weer. En weer. Todat je een goede combinatie hebt... Of je moet lukraak gewoon simpel ongeveer een stel rolletjes erin gooien met een drukveer , trekveertjes en een sproeier... Dán is het zo gebeurd ja. Met je geen verstand... :rolleyes:
 
wat doe jij toch moeilijk.
als je weet welke rolletjes er in zitten en je plaatst nieuwe met exact het zelfde gewicht en een nieuwe riem wat moet je dan gaan liggen afstellen?
nergens voor nodig.


maar als jij je hele middag wilt verkloten voor niks ga je gang.
 
wat doe jij toch moeilijk.
als je weet welke rolletjes er in zitten en je plaatst nieuwe met exact het zelfde gewicht en een nieuwe riem wat moet je dan gaan liggen afstellen?
nergens voor nodig.


maar als jij je hele middag wilt verkloten voor niks ga je gang.

Jij denkt er allemaal makkelijk over maar reken mar dat het een ROTZOOI geeft als je snaar knapt. Je kun je vario en je koppeling loshalen, die allebij open halen, alle restjes eruit halen, alles uit je carter halen.. Ben je wel effe mee bezig.
 
wat doe jij toch moeilijk.
als je weet welke rolletjes er in zitten en je plaatst nieuwe met exact het zelfde gewicht en een nieuwe riem wat moet je dan gaan liggen afstellen?
nergens voor nodig.


maar als jij je hele middag wilt verkloten voor niks ga je gang.

Ik moeilijk ?

Jij verteld iets over het onderhoud , prima. Ik vul je daarbij aan dat hij dan gelijk de rest van de afstelbare onderdelen mee kan nemen als hij toch bezig is. :) Hier ben je gewoon even me bezig wil je de combinatie goed krijgen. ;)

Btw je zou toch eens wat beter moeten lezen. Ten eerste vulde ik je aan over evt. goed afstellen en ten tweede jij blijft het over de rollen en het v-snaar hebben... Nu kom ik weer terug op het niet goed lezen verhaal , dat je goed afstellen gemist heb. ;)
 
Back
Top