Rare geluiden bij topsnelheid Aerox

Beste mensen,
Ik heb een Aerox uit 2009 die ik heb opgevoerd. Op de teller gaat hij ongeveer 100. Het probleem is dat als ik dus op de topsnelheid zit hoor ik de motor heel hard. Je voelt de zuiger of krukas echt heen en weer gaan enzo. Hij trilt dan ook. Ik heb dan zo'n gevoel dat als ik doorrij op topsnelheid dat de motor naar de klote gaat. Ik weet niet of dat hoort of dat er wat mis is.
Setup:
Dr70
Doppler krukas (met volle wangen)
Naraku high speed variateur
3,7 gram rolletjes
Stage 6 race koppeling
Rode drukveer
17,5mm dellorto
Malossi v snaar
Race membraan

Advertisement - register to remove this

arkAC

Active Member
Je voelt de zuiger of krukas echt heen en weer gaan
Lijkt me zowiezo niet Ok. Heb je echt voelbare speling op de krukas dan zou dit een hoop verklaren...

Ik had precies dezelfde symptomen op mijn Dr70 Minarelli-H met bijna dezelfde afstelling als jij
-Doppler Endurance
-P1 vario
-Polini membraan
-17.5 dellorto
Tikken, dof motorgeluid, trillen...
Dr70 gietijzer is een laagtoerige cilinder; op topsnelheid dus ook laagtoerig. Leuk voor de optrek, hoge koppel maar anders dan bij een mid/hoogtoerige alu Pro cilinder (Mhr,Mk2...) 21mm setup die hoge topsnelheid zonder probleem aankan. Of je moet een Dr70 perfect kunnen afstellen hierop. Daarbij de standaard vertanding van Minarelli-H nog te kort is voor dergelijke doeleinden ongestoord 90/100km rijden.

Dus tenzij de krukas gewoon los in de lagers is gaan zitten, niets om je zorgen over te maken. Bovendien is DR/Doppler kwaliteit degelijk genoeg dat je 't niet direct kapot rijd :)

Last edited:
Lijkt me zowiezo niet Ok. Heb je echt voelbare speling op de krukas dan zou dit een hoop verklaren...

Ik had precies dezelfde symptomen op mijn Dr70 Minarelli-H met bijna dezelfde afstelling als jij
-Doppler Endurance
-P1 vario
-Polini membraan
-17.5 dellorto
Tikken, dof motorgeluid, trillen...
Dr70 gietijzer is een laagtoerige cilinder; op topsnelheid dus ook laagtoerig. Leuk voor de optrek, hoge koppel maar anders dan bij een mid/hoogtoerige alu Pro cilinder (Mhr,Mk2...) 21mm setup die hoge topsnelheid zonder probleem aankan. Of je moet een Dr70 perfect kunnen afstellen hierop. Daarbij de standaard vertanding van Minarelli-H nog te kort is voor dergelijke doeleinden ongestoord 90/100km rijden.

Dus tenzij de krukas gewoon los in de lagers is gaan zitten, niets om je zorgen over te maken. Bovendien is DR/Doppler kwaliteit degelijk genoeg dat je 't niet direct kapot rijd :)
Ja ik dacht misschien dat de rolletjes te licht zijn voor op de topsnelheid

Advertisement - register to remove this