Racegaas...Kappen snijen..??

Speefighta

Tjoen de Bromfiets!
Heej..
Kat eens vraagje..
Hoe kan ik het beste racegaas bevestigen.. Tis voor een speedfight..
En je ziet welles dat er uit kappen gesneden is (bv playboy konijntje) en dan racegaas daarachter hoe kan ik dat het best doen??

Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Speefighta said:
Heej..
Kat eens vraagje..
Hoe kan ik het beste racegaas bevestigen.. Tis voor een speedfight..
En je ziet welles dat er uit kappen gesneden is (bv playboy konijntje) en dan racegaas daarachter hoe kan ik dat het best doen??

Bedankt!

Dremel ?
En racegaas kan je lijmen denk ik, of ergens tussen klemmen
 
Een lijmpistool werkt ook prima, gewoon ff de binnenkant van je kap opruwen met stukje schuurpapier dan blijft het ook nog langer zitten.

De andere soorten lijm in dit topic lijken mij ook heel geschikt. Maar als je moeder beetje crea-bea is dan heeft ze vast wel een lijmpistool. Want die kits uit andere posts zijn wel weer een paar euro.

EDIT: Voor die figuren uit je kap te halen zou ik inderdaad een dremel gebruiken, maar zorg dat je een stuk binnen de lijnen ermee blijft dan kun je later de randen mooi bijvijlen/schuren.
 
Een dremel is een hobbymachientje waarmee je allerlei klusje kunt doen. Dremel is een merk die ze maakt van goede kwaliteit kosten rond de 50 euro, maar je hebt ook imitatie dremels en die kosten 15 a 20 euro.

Hier een pic van een ouder type dremel:
8059600275.jpg
 
Idd werkt makkelijk met dremel. Eerst ff tekeningetje maken. Dan voorzichtig op je kap maken en dan langzama uitzagen/dremelen/hoejehetooknoemt:p. Pas wel op dat het niet te warm word anders gaat dat plastic zo irritand smelten.
 
grote delen met een dremel aanpakken, de basisvorm zeg maar, daarna met vijltjes, het liefst hele fijne/kleine netjes bijwerken, gaas monteerde ik zelf gewoon met een lijmpistool, het grote voordeel is dat ik ni lang heofde te wachten voordat het droog is:p
 
Idd voorzichtig dremelen die schijfjes willen nog wel eens gaan vliegen en dan monteren met lijmpistool (is later ook weer gemakkelijk te vervangen/verwijderen)

Massl Eek
 
Mwa, dan moet je echt superveel kracht gaan zetten, en je kap is best van sterk spul. kans dat er iets breekt is erg groot.
 
Back
Top